• Riktigragger

Träna hemma

Hej!
    Jag vet inte om jag är folkskygg, gammalmodig, lat eller en blandning av allt detta! Jag är en person som behöver gå ner i vikt men som anser att det är alldeles för dyrt att köpa gymkort och som hatar när andra ser på mig när jag tränar (känner mig bara värdelös och som att jag inte hör hemma där).

Jag skulle behöva och vilja få tips från er om ni har någon bra video från typ youtube som man kan dansa/träna till. Helst inte så avancerat och helst inte så mycket skutt och hopp med i videon.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Träna hemma
  • Frontline

Varför bara inte börja med att ändra intaget av mat för?
    Jag tränar aldrig men har gått ner 40 kg bara genom att äta bättre...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nyfiken gul

se först över dina matvanor, träning hjälper inte om du inte ändrar dina matvanor. 

Du kan gå ner massa vikt helt gratis och utan träning genom att bara lägga om kosten till det bättre.  

Promenader är gratis, på med ett par bra gympaskor och stoppa musik i öronen och ta långa promenader.   3-5 km varje dag eller varannan dag.   

om du googlar på typ "träna hemma" så kan du hitta massa tips på enkla rörelser och övningar du kan göra som tex situps, armhävningar, plankan osv.  

är du inte van att röra dig alls så kommer du tycka att gympapass via youtube kommer vara oerhört svårt och jobbigt.   

Bättre är att du kanske tänker över vad du skulle vilja börja med för rörelser och försöka hitta enbart det istället.   Kanske något inom yoga eller thai chi skulle funka till att börja med tex?  När du sen känner dig lite mer säker i dina rörelser och vill avancera till något tyngre och svårare kan du sen börja söka på kanske gamla klipp med Susanne Lanefelt eller zumba-pass  eller ren workout

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Superba Supernovan

Man behöver absolut inget gym flör att hå ner i vikt! Ta långa snabba promenader, eller snarare power walks till att börja med, gå så fort du bara orkar. Börja med ett par kilometer, allt eftersom du orkar mer så ökar du på längden på promenaderna, efter ett tag går du 10 km utan problem. Sedan finns det massor av träningsdvd eller videos på youtube. Jillian Michaels och Bob, tränarna från amerikanska Biggest loser har släppt egna träningsdvd tex, men det finns mängder att välja från på nätet. Ut och gå varje dag, kör träningsprogram varannan dag och ät bra så kommer du garanterat se resultat.

• Dina08

Bålstabilitet och lite styrka i armarna behöver alla oavsett vikt, för att förebygga skador. Börja med lätt styrka och som sagt promenader. Tänk på måendet mer än vikten.

• Fjärilslarv

Träningsdvder?
    Köpa ett eget hemmagym? Vi har ett i källaren som används flitigt av både mig och maken, vi har bänkpress med stång och vikter till, en curlstång, hantlar, en smith- maskin med tillhörande stång och ca 140kg i vikter, en pilatesboll och ett gå- band.
    Jag kör även både mui thai och dans i vardagsrummet. 

• scanmia

30 Day shred gjorde jag och tycker att det var väldigt bra och helt gratis på youtube. Du behöver bara ett par vikter, men man kan ju alltid använda vattenflaskor el dyl, och en yogamatta.

Kolla på biblioteket efter tränings-dvds.

Jag gillar också gratis så löpträning är bra (couch to 10 km är super! googla det...). Springa på vintern är lite för ambitiöst för mig dock.

• Riktigragger

Jag var kanske inte tydlig nog i mitt första inlägg..
    Som sagt har jag hittills gått ner 18 kg genom LCHF, dagliga promenader, 30 days workouts och så.
    Men jag ville hitta något nytt att göra, därför som jag gärna eftersökte videos från youtube som någon kunde rekommendera.

Att skaffa ett hemmagym som någon sa är inget för mig eller min sambo. 

• Fjärilslarv

ah då förstår jag, ja vi gillar ju alla olika saker =).
    Testa tapeout! Det är 6 olika träningsdvder, man kör en om dagen 6 dagar i veckan.
    Jag kör den, men jag fuskar för jag kör bara ett eller två pass i veckan eftersom jag även lyfter skrot nere i källaren. 

Svar på tråden Träna hemma