• Cina84

Ersättning försäkringsbolag operation av äggledare

Läste i en gammal tråd om detta. Startar en ny för att öka chansen att få ett svar.

Jag skulle i torsdags operera bort en cysta på min ena äggstock. Det visade sig att jag haft en ordentlig infektion för länge sen som jag inte vetat om som förstört min ena äggledare och nästan helt den andra. Den som var förstörd var vätskefylld så det var därför det såg ut som en cysta på vul. Läkaren opererade bort den äggledaren så nu har jag bara en kvar. Kan det hända att jag kan få ersättning för detta? Skulle vara välbehövt om det skulle ta tid att få till det via ivf. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ersättning försäkringsbolag operation av äggledare
  • Mamori

En bortopererad äggledare gav mig ersättning på min trygghansaförsäkring iaf. Minns inte exakt hur mycket... 30 000 kanske?

• isabellab

Helt olika hos försäkringsbolagen, Länsförsäkringar gav inte mig en krona när de tog min äggledare, medan trygg hansa hade gett mig 15000:-.

• Dr to be

Fick 29000 från Trygghansa 2011 efter att ha förlorat min äggledare iom ett utomkvedeshavandeskap.

• Cina84

Tack för era svar. Jag har lärarförsäkringar och tycker att de är snarlika trygg hansa i sin formulering kring medicinsk invaliditet. Var det det ni sökte för eller ni skrev något annat? Pengarna i sig ger ingen större tröst men om jag kan få några hade de varit behjälpliga i vår kommande ivf...

• isabellab

"Organförlust". Jag hade en vanlig hemförsäkring och olycksfallsförsäkring. (Två olycksfallsförsäkringar i olika bolag.) men hos Länsförsäkringar så gällde det bara om man haft en sjukdomsförsäkring eller om organet varit Sundlöf. Dvs hade min man förlorat en av kulorna så hade han fått ersättning, men inte vi kvinnor där det sitter på insidan...

Sökte som du med resonemanget att pengarna kan komma att behövas senare till ivf.

Cina84 skrev 2014-11-01 08:32:53 följande:

Tack för era svar. Jag har lärarförsäkringar och tycker att de är snarlika trygg hansa i sin formulering kring medicinsk invaliditet. Var det det ni sökte för eller ni skrev något annat? Pengarna i sig ger ingen större tröst men om jag kan få några hade de varit behjälpliga i vår kommande ivf...

• Cina84
    isabellab skrev 2014-11-01 08:45:34 följande:

"Organförlust". Jag hade en vanlig hemförsäkring och olycksfallsförsäkring. (Två olycksfallsförsäkringar i olika bolag.) men hos Länsförsäkringar så gällde det bara om man haft en sjukdomsförsäkring eller om organet varit Sundlöf. Dvs hade min man förlorat en av kulorna så hade han fått ersättning, men inte vi kvinnor där det sitter på insidan...

Sökte som du med resonemanget att pengarna kan komma att behövas senare till ivf.

Jag har inte sökt än. Såg ett inlägg om detta av ren tillfällighet igår. Billionte göra något förhastat heller så hör mig för först. Känns som att det ibland värderad olika beroende på vad man söker för och hur man skriver till dem...

Så himla diskriminerande!! Skulle det vara mindre allvarligt/ hemskt att bli av med en äggledare?! Nä fy f*n vad arg jag blir >:(.

Jag har ju hemförsäkring också och så måste jag ha någon i jobbet.. men igårkväll blev jag inte klok på vad som ingick där... Ingen bra idé att kolla försäkringar mitt i natten..
  • Cina84

Någon mer som fått ersättning. Om vad angav ni för orsak då?

• Mamori

Jag angav ingen orsak, bara att jag förlorat en äggledare, hade trygghansa och det står ju klart och tydligt att man får i deras info. Har hört att med andra försäkringsbolag kan man behöva överklaga men det har jag inte behövt. Fick även pengar av dem när sonen fick diagnos (100k), utan minsta problem.

• Cina84

[quote=74267892][quote-nick]isabellab skrev 2014-11-01 08:45:34 följande:[/quote-nick]

[/Tack för ditt svar förresten :)

• Cina84
    Mamori skrev 2014-11-02 14:37:48 följande:

Jag angav ingen orsak, bara att jag förlorat en äggledare, hade trygghansa och det står ju klart och tydligt att man får i deras info. Har hört att med andra försäkringsbolag kan man behöva överklaga men det har jag inte behövt. Fick även pengar av dem när sonen fick diagnos (100k), utan minsta problem.

Tack för ditt svar. Jag får ringa och höra vad dem säger. Hade varit skönt om jag bara behövt anmäla det och sluppit lägga ner för mycket tid på att förklara mitt tillstånd och konsekvenser av det. Men det känns som om att det kan gå under förlorande av organ med också medicinsk invaliditet.
Svar på tråden Ersättning försäkringsbolag operation av äggledare