• Snowstorm

Elbolag...vilket ska man välja??!

Hej!

Jag o min sambo ska snart flytta till ett radhus. Måste då ta tag i det här med att välja elbolag (urk jättetråkigt,men måste ju göras

Vad ska jag tänka på innan jag ringer runt?
    Vilket elbolag har ni o varför?
    Nåt bolag som ni inte rekommenderar?

Tacksam för alla svar....känner mig lite lost på det här området...-)

• Svar på tråden Elbolag...vilket ska man välja??!
  • Bamse04

Hej

Vi ha valt Uppsala El efter vi har jämfört de med andra på bla. konsumentverkets hämsida.

Har haft de i 3 mån. och är nöjd än så länge.
    Vi valde rörligt pris och jag läser av mätaren och skickar det till de per mail varje månad.
    Smidigt och betalar exakt för det som jag har förbrukat.

• Jennie Brunflo

Bor du i närheten av något bolag så kan du oftast få det billigaste alternativet där.

Vi har Jämtkraft....bara för att det är billigast för oss...för vi bor i Jämtland.

Mamma och pappa har e-on för de bor nära Graninge.

• wellah

vi skulle först ta ske-kraft men såg då att det är billigare ta lule-energi då vi har deras nät, om vi tar annan leverantör blir nätavgiften dyrare dom är smarta! Fick även tips om att inte binda elen förrän juni-juli då elen är som billigast och då köpa för hela året och slå ut så man får samma betalaning varje månad.....

Vi flyttar in i maj så än har vi inte hunnit forska allt för mkt!

• Jennie Brunflo

wellah:

Där har vi nackdelen att om man väljer närrabatt kan man inte binda priset.

Det är lite sunkigt.

Men de har någon slags garanti som gör att man ändå får lägstapris hela tiden. (vi har kollat och det stämmer... )

• bläblä

wellah>> Det låter mysko att de hotar med högre nätkostnader om ni byter elleveratör eftersom elnät och elhandel måste vara åtskilt och elnät inte får rekommendera nån speciell elleverantör.

• nyponsoppa

Vi har storuman energi, dom är bra och när man ringer till dom så är dom alltid jätte hjälpsamma, till skillnad från vattenfall där det bara sitter massor med okunniga fjortisar (verkar det som)....

Svar på tråden Elbolag...vilket ska man välja??!