• MittAlltC

ensam med två barn

Är ny på familjeliv, skaffade mig ett konto enbart för att få råd om det jag ska ta upp snart och även prata av mig lite.. 

Jag har en liten kille på 4 år som jag tagit hand om själv sen start. Pappan fanns närvarande i början men jag valde att avsluta relationen när sonen var ca 7  månader gammal. Under nästan hela vårat förhållande fick jag stå ut med olika former av hot och kränkningar, sexuella övergrepp och trakasserier. (jag fick reda på att jag var gravid i vecka 18 + att jag hade spiral) 
    Strax efter min sons 2 års dag klippte jag kontakten helt med pappan då hoten började eskalera till kidnappningsnivån. Vi är nu uppe i vårdnads- och umgängestvist, där även familjerätten anser att han inte får ha eget umgänge med våran son.
    Jag har blivit väldigt ärrad och känslomässigt skadad (relationer) efter allt jag fått gå igenom och då tänker jag först och främst på all oro jag känner för min son. Men önskan att få flera barn bubblar inom mig just nu och jag har börjat fundera på insemination. Jag vill inte göra någonting förhastat och jag tänker vänta tills jag har pluggat klart och fått ett jobb (1.5 - 2 år).

Det jag skulle vilja är att få höra lite hur andra (både mammor och pappor) har det som är ensamstående med fler än 1 barn. Spelar ingen roll om ni har dom på heltid eller kanske varannan vecka, optimala skulle vara om ni hade dom på heltid men alla tips, råd och historier är välkomna.. Jag vill som sagt gärna ge min son ett syskon och jag vill ha fler barn, men jag vill göra det som är absolut bäst för min son och för barnet som kanske ska komma till världen. 

Tack på förhand! 

Svar på tråden ensam med två barn