• friluftsmamman

    Någon som har/vet var man får tag i Pergotime????

    Hej!
    Det är så svårt för oss att få tag i Pergotime!
    Är det någon som har/vet vart man kan få tag i Pergotime utan att man ska behöva gå en utredning då vi redan har en påbörjad utredning i Danmark??
    Det enda som fattas är Pergotime och det känns LITE onödigt att få det i Danmark då vi måste betala flera tusentalskronor för att få det där när vi kan få det för under tusenlappen i sverige.
    Vi ska göra en insemination i Danmark med en anonym donator.
    Någon som är i samma sits som vill dela med sig lite om hur det går?
    Mejla mig Filiploppan@hotmail.com
    Tacksam för svar! Hjärta

  • Svar på tråden Någon som har/vet var man får tag i Pergotime????
  • Mrs D

    Vad jag vet går det bara att köpa på apoteket med recept.

    Ring din läkare i Sverige och förklara läget, kanske går att din danska läkare ringer med, så kanske du kan få det utskrivet?

  • Karoloina

    Jag blev gravid via insemination i Danmark med hjälp av pergotime och ovitrelle. Slutade dock i missfall men har gjort ett till försök och väntar nu på att se om mensen dyker upp...

  • friluftsmamman

    Jag beklagar Rynkar på näsan Jag håller tummar och tår för er att ni lyckas denna gången! Hjärta Jag och min man längtar tills vi också är där..

  • Hearts76

    Linnekliniken i Uppsala är jättebra, kort kötid. Du kommer dock aldrig att få de utskrivet utan blodprov mm som visar på störningar i menscykeln.

  • Hearts76

    Ps. Letrozole är det nya nu, färre biverkningar och större chans. Blev precis gravid på andra kuren.

Svar på tråden Någon som har/vet var man får tag i Pergotime????