• 78kanel

Illamående - står snart inte ut längre!!

Gravid v 9. Så illamående att jag snart inte står ut längre. Sjukskriven, sängliggande och konstant kräksjuk. Detta bryter ner mig psykiskt, blir deppig och finner ingen glädje.

Någon fler som bara väntar på att få tillbaka livet?

• Svar på tråden Illamående - står snart inte ut längre!!
  • MrsQ

Du är inte ensam.

Jag längtar till den dagen då jag kan få njuta av min graviditet!

• Beatrissan

Fy, vet precis hur du känner dig..

Började min vetskap som gravid med en jättedunder förkylning som precis släppt efter 3v. Samtidigt redan v6 började jag må illa, inte bara morgonilla utan hela dagarna illa, detta stegrade och nu snart v9 är det som värst... Under förra helgen drabbades dessutom vår dotter av magsjuka vilket ledde till ännu mer illamående hos mig och givetvis blev både jag och sambon magsjuka också...

Känner att jag inte har samma livsglädje nu som innan graviditeten.. det är verkligen som du säger mentalt nedbrytande..

Har du testat postafen? Jag har köpt men inte hunnit ta ännu tack vare magsjukor osv..

Min förra graviditet mådde jag illa i 2v ungefär och använde postafen och seaband...

Nu märker jag oxå att illamåendet tar till när jag är hungrig....

• Beatrissan

Och pga att jag är ny på jobbet och inte så långt gången vill jag inte att någon där ska veta...

Suck..

• 78kanel
    Beatrissan skrev 2014-11-03 13:30:52 följande:

Fy, vet precis hur du känner dig..

Började min vetskap som gravid med en jättedunder förkylning som precis släppt efter 3v. Samtidigt redan v6 började jag må illa, inte bara morgonilla utan hela dagarna illa, detta stegrade och nu snart v9 är det som värst... Under förra helgen drabbades dessutom vår dotter av magsjuka vilket ledde till ännu mer illamående hos mig och givetvis blev både jag och sambon magsjuka också...

Känner att jag inte har samma livsglädje nu som innan graviditeten.. det är verkligen som du säger mentalt nedbrytande..

Har du testat postafen? Jag har köpt men inte hunnit ta ännu tack vare magsjukor osv..

Min förra graviditet mådde jag illa i 2v ungefär och använde postafen och seaband...

Nu märker jag oxå att illamåendet tar till när jag är hungrig....

Skönt vi är fler i alla fall, du verkar ha det tufft, fy för magsjuka mitt i allt!

Äter Postafen men de hjälper inte, tveksam till att prova starkare tabletter för att jag är rädd om bebisen. Blev verkligen värre nu i v 9, kräks flera ggr/dag och mår aldrig bra därimellan.

Alltså vad gör man och hur står man ut? Ibland bara gråter jag och kräks och vill dö. Snacka om att hormonerna tagit makten över mig nu!

Jag vill vara gravidglad snart!!!!
  • TheaN

Vet precis hur du känner dig. Är i V16, kramar toastolen 4-5 ggr om dagen :( Är helt utmattad så jag knappt orkar resa mig. 

Det är bara att stå ut :/

• 78kanel
    TheaN skrev 2014-11-03 13:43:54 följande:

Vet precis hur du känner dig. Är i V16, kramar toastolen 4-5 ggr om dagen :( Är helt utmattad så jag knappt orkar resa mig. 

Det är bara att stå ut :/

I v 16?? Men fyy, jag dör om det håller i sigså länge!!!
  • TheaN
    78kanel skrev 2014-11-03 13:53:03 följande:

I v 16?? Men fyy, jag dör om det håller i sigså länge!!!

Jag hoppades det skulle gå över vid v12 som förra gången men det här är löjligt. Förlåt, inte meningen att skrämma dig :) Alla är olika.
  • KarinIngrid

Jag lider med dig, jag hade samma.. det började i vecka 9 och alla sa att det avtar efter v 12 så jag längtade o väntade .. men kräkeriet fortsatte, kräktes i princip varje gång jag åt nåt, inget fick jag behålla, möjligtvis lite vitt bröd och lite vatten.. gick ner 5 kg på 1,5 månad... det var först i vecka 17 som det avtog..
    nu är jag i v 21 och får nåt enstaka återfall med kräk en gång i veckan kanske men vilken befrielse att slippa de dagliga kräkningarna nu!!
    att äntligen orka göra nåt igen!!

Håll ut, förr eller senare vänder det!

• Kira2

Jag förstår, antingen får du stå ut, fy! Eller äta lergigan comp tror jag de heter?

Svar på tråden Illamående - står snart inte ut längre!!