Beatrissan skrev 2014-11-03 13:30:52 följande:
Fy, vet precis hur du känner dig..
Började min vetskap som gravid med en jättedunder förkylning som precis släppt efter 3v. Samtidigt redan v6 började jag må illa, inte bara morgonilla utan hela dagarna illa, detta stegrade och nu snart v9 är det som värst... Under förra helgen drabbades dessutom vår dotter av magsjuka vilket ledde till ännu mer illamående hos mig och givetvis blev både jag och sambon magsjuka också...
Känner att jag inte har samma livsglädje nu som innan graviditeten.. det är verkligen som du säger mentalt nedbrytande..
Har du testat postafen? Jag har köpt men inte hunnit ta ännu tack vare magsjukor osv..
Min förra graviditet mådde jag illa i 2v ungefär och använde postafen och seaband...
Nu märker jag oxå att illamåendet tar till när jag är hungrig....
Skönt vi är fler i alla fall, du verkar ha det tufft, fy för magsjuka mitt i allt!
Äter Postafen men de hjälper inte, tveksam till att prova starkare tabletter för att jag är rädd om bebisen. Blev verkligen värre nu i v 9, kräks flera ggr/dag och mår aldrig bra därimellan.
Alltså vad gör man och hur står man ut? Ibland bara gråter jag och kräks och vill dö. Snacka om att hormonerna tagit makten över mig nu!
Jag vill vara gravidglad snart!!!!