• Alana

Hur ofta tvättas kundkorgar/vagnar?

Såg idag en skylt i "min" affär att de har dåligt med kundkorgar pga av att de håller på att tvättas. Har aldrig sett det förr. Började fundera på hur ofta de verkligen tvättas? Vi har väl alla låtit bli att ta den uppenbart kletiga korgen nån gång, frågan är hur (o)fräscha alla andra korgar/vagnar är? 

Ni som jobbar i butik, hur ofta tvättas detta hos er och vilken typ av butik är det?

• Svar på tråden Hur ofta tvättas kundkorgar/vagnar?
  • isabelless

Jag har jobbat på en mindre matvarubutik och vi rengjorde kundvagnar och korgar varje morgon.

• Alana
    isabelless skrev 2014-11-03 22:34:24 följande:

Jag har jobbat på en mindre matvarubutik och vi rengjorde kundvagnar och korgar varje morgon.

Gjorde ni rent samtliga då eller bara vissa?
    Varje dag var nog lite oftare än jag trodde! Förvånad
  • isabelless
    Alana skrev 2014-11-03 22:39:03 följande:
    Gjorde ni rent samtliga då eller bara vissa?
    Varje dag var nog lite oftare än jag trodde! Förvånad
    Då rengjordes alla
  • Alana
    isabelless skrev 2014-11-03 22:47:26 följande:
    Då rengjordes alla
    Ojdå, det var duktigt måste jag säga! Hur många snackar vi om på ett ungefär? Mindre mataffär skrev du =)
  • Whitetrash86

Jag har hört en standard på 4ggr /år. Även om butikscheferna vill oftare så finns det inte alltid tid till det.

Är det några som är riktigt skitiga så tvättas dom så klart oftare, annars kollas dom bara över varje dag.

• isabelless
    Alana skrev 2014-11-03 22:54:30 följande:
    Ojdå, det var duktigt måste jag säga! Hur många snackar vi om på ett ungefär? Mindre mataffär skrev du =)
    Kanske måste upplysa om att det är en riktigt liten affär ca 25 vagnar och 20 korgar haha. Men rutinen fanns där iallafall
Svar på tråden Hur ofta tvättas kundkorgar/vagnar?