• Anonym (.)

Blödning med nuvaring

Hej.

Jag har använt nuvaring i många år och det har alltid fungerat jättebra för mig med minimalt med biverkningar. Under alla år jag använt dem har jag haft ett uppehåll och det var när jag blev/var gravid. Den gången tog jag ut ringen efter tre veckor och fick mens som vanligt. Sen använde vi kondom fram till jag fick min första "normala" mens en månad senare. Efter det blev jag gravid och för ungefär ett halvår sedan började jag med ringarna igen efter att jag slutat amma. Det har funkat super den här gången också men i slutet av september glömde jag att sätta in en ny ring efter den ringfria veckan med mens. Det har aldrig hänt förut och jag kom inte på det förrän mer än en vecka senare. Under den tiden hade jag bruna flytningar till och från vilket jag inte hade den gången jag medvetet tog ut ringen för att bli gravid. När jag väl kom på att jag inte hade satt in någon ring hade jag och sambon redan haft sex ett antal gånger och kunde alltså ha prickat ägglossningen (om jag hade någon). Vi bestämde att jag skulle vänta med att sätta in en ny ring förrän vi var säkra på att jag inte blivit gravid. En vecka efter jag skulle fått min mens tog jag ett graviditetstest som var negativt och några dagar senare ett till med samma resultat. Sedan kom mensen och jag satte in en ny ring ett par dagar senare. Jag har nu haft den inne i en vecka och mensen slutade för flera dagar sedan. Jag hade varken lika riklig mens eller lika länge som vanligt. Igår började jag få mensvärk och bruna flytningar och det har hållit i sig idag också. Jag har aldrig fått så tidigare medan jag har haft ringen i. Blödningarna kommer alltid två dagar efter jag tagit ut ringen. Varför blir det såhär? Har min kropp plötsligt börjat få svårt för nuvaringen som preventivmedel eller är det för att jag haft ett kort uppehåll? Kan jag vara gravid trots två negativa test och att jag haft mens?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Blödning med nuvaring
  • Anonym (.)

Jag satte in den två dagar senare och efter det använde vi kondom i en vecka. Jag har fortsatt haft blödningar mer eller mindre varje dag. Idag såg det lite färskare ut än tidigare. Jag ska ta ut ringen på måndag.

Svar på tråden Blödning med nuvaring