• Acire94

Har bikarbonat-testet fungerat på dig?

Hej!
    Vet att det har funnits sådana här gruppen förut, men tänkte att det kunde vara lite kul att se hur många "bikarbonat-testet" har fungerat på! Så ni som testat och nu vet från antingen förlossning eller RUL får gärna trycka i svaret!

Ni som inte testat än:
    Blanda 1-2 tsk bikarbonat i en kopp, kissa i och blanda fort! Händer det ingenting så väntar man en flicka, börjar det pysa/bubbla väntar man en pojke

Jag har testat två gånger, första gången var ev lite tidigt (typ v.10-11) och fick då pojke. Testade igen idag och fick flicka, ska på RUL på om två veckor (v.17) så ska bli kul att eventuellt se vilket som stämmer!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har bikarbonat-testet fungerat på dig?
  • Acire94
    Ca_rr_o87 skrev 2014-11-03 21:47:49 följande:

Fick flicka på testet. Ska på rul den 17/11 ska bli spännande o se :)

Vad kul! Jag ska på RUL den 19/11! :)
  • Malima

Stämde inte! Alla tester( ringtest, bakpulver,rödkål), kinesiska kalendern och min egen tolkning av UL-bilden tydde på en tjej. Ut kom en grabbð???

• Acire94
    Malima skrev 2014-11-03 22:03:28 följande:

Stämde inte! Alla tester( ringtest, bakpulver,rödkål), kinesiska kalendern och min egen tolkning av UL-bilden tydde på en tjej. Ut kom en grabbð???

Vet inte om du använde bakpulver eller bikarbonat.. Men har hört att bakpulver är för utblandat och att det därför inte fungerar med det?
  • Mika86

På mig stämde det, både på morgonurin o eftermiddagsurin (kissade i en mugg o hällde försiktigt över i pulvermuggen)

Visade flicka o rul sa flicka väldigt tydligt

Min kompis gjorde likadant som mig men visade flicka o födde en pojke

• Acire94
    Mika86 skrev 2014-11-04 12:42:19 följande:

På mig stämde det, både på morgonurin o eftermiddagsurin (kissade i en mugg o hällde försiktigt över i pulvermuggen)

Visade flicka o rul sa flicka väldigt tydligt

Min kompis gjorde likadant som mig men visade flicka o födde en pojke

Kul att det fungerade för dig! :D

Rösta gärna på omröstningen! :)
  • Mika86

Råkade trycka fel så min röst blev förbrukad

Acire94 skrev 2014-11-04 12:44:21 följande:

Kul att det fungerade för dig! :D

Rösta gärna på omröstningen! :)

• LillaLady

Gjorde testet tidigt i graviditeten, det visa tjej. Enligt RUL så blir det troligtvis en flicka o om några veckor här så får vi se vad som kommer ut! :D

Dum spiro, spero
  • Acire94

Kul att se resultat på några här! Ska bli intressant att se om två veckor om det går att se vad det är för kön :D Är jättenyfiken! Dock spelar det verkligen ingen roll vilket det är :)

• Ca_rr_o87

Tyvärr så hade våran bebis navelsträngen mellan benen så den ville inte visa sitt kön :(

• Acire94
    Ca_rr_o87 skrev 2014-11-17 15:06:24 följande:

Tyvärr så hade våran bebis navelsträngen mellan benen så den ville inte visa sitt kön :(

Nej vad tråkigt! Men det blir en rolig överraskning på förlossningen sen :) Jag ska på ultraljud på onsdag! :)
  • babydreams

Jag testade förra veckan då visade det tjej, testade idag igen och då visade det grabb :?D och jag väntar inte tvillingar så tror att det är så att det bara visar beroende på vad man ätit/druckit. I call this bs, men ja det är ju en kul grej :)

Svar på tråden Har bikarbonat-testet fungerat på dig?