Killar- varför har ni problem med art PRATA?
Blir snart galen.
Små bråk blir gigantiska gräl. Och han vill bara lägga locket på och "glömma". Jag säger till honom när vi är sams att vi måste PRATA om dessa gräl på ett konstruktivt sätt så att vi inte upprepat dem då de till 100% blir värre av just misstolkningar. Men nej... Han drar sig undan och låtsas att set regnar. Men i mig gnager det och jag blir mer och mer ledsen vid varje bråk (vi bråkar inte så ofta) för det "fylls på". Försöker förklara att jag inte vill anklaga honom utan berätta hur jag känner och upplever och jag vill veta vad han känner och upplever.. Det är ju så onödigt när vi misstolkar varandra! Men han vill inte... Suck
Tillråga på det så har jag just nu 4 väninnor (!) som varit i långa seriösa förhållanden där killen gjort slut efter gräl via sms eller email och bara kräver att de ska lämna lägenheten. De vägrar PRATA om situationen och mina väninnor är shockade, bedrövade och otroligt besvikna på att "de inte var värda en förklaring efter alla dessa år".
Killar, ni ÄR ju så underbara... Varför pratar ni inte med oss? Varför ger ni upp och lägger locket på eller flyr konflikter? Situationen blir ju inte bättre!