• madeleine

Hjälp

Vet inte om detta är rätt ställe att skriva, men gör ett försök.

Jag satte i en ny p-stav i mars i år (2014). Allt var som vanligt med mens lite då och då. I början av sommaren började jag få mens oftare. Fr.om Juli var dagar utan mens förre än dagar med. Jag och min pojkvän började ha sex första gången i slutet på Juli/början av augusti. Jag kunde gå med blödningar i 1-1.5 veckor, sedan försvann den och vi hade sex, bara för att upptäcka att den var tillbaka igen dagen efter. I Oktober åkte jag till Ungdomsmottagningen för att kolla upp eftersom jag var riktigt less på blödningar efter att jag haft det nonstop i 1 månad då. Och rikligt nog för att få mig att svimma några gången av järnbrist. De kollade för olika STDs men allt var neg.

Fick en ny tid, men några dagar innan försvann plötsligt blödningarna. Detta är nu lite mer än 2 veckor sedan. För ca. 1 vecka sedan började mina bröst ömma något fruktansvärt och är väldigt spända, mina bröstvårtor är också styva konstant. Är lätt illamående då och då och känner mig uppsvälld i magen.
    Har gjort grav test som visade negativt.

Vad kan det vara för fel på mig?
    Tänkte att jag skulle fråga här först då jag har en extrem rädsla för sjukhus och mottagningar (sköt hela sommaren på att åka till UMO)

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hjälp
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag tycker att det låter som att din kropp vant sig vid staven och att biverkningarna (blödningar) slutat. i och med att du fått neg tester tycker jag att du kan avvakta med att bli undersökt. Det du beskriver med bröstvårtorna, uppspändheten och illamåendet kan vara nya biverkningar som kange med sig inom tre mån.

Lycka till

Svar på tråden Hjälp