• Äldre 4 Nov 19:10
    1955 visningar
    3 svar
    3
    1955

    varning för akupunktör

    Jag skriver i egenskap av journalist och privatperson som försöker bli gravid med min man.
     Jag är 42 år och var 41 då jag kontaktade Berit Ärlemalm på Be in Balance på Nytorgsgatan 24 i Stockholm, för en akupunktörs-behandling.
    Jag blev mottagen i en något udda miljö, en mottagning på NB med gammal inredning och dekor. Rummet jag blev visad till var högst olämpligt för att få den ro jag sökte inför min behandling.
     Där jag väl låg med bara ett draperi emellan mig och ( entren till salongen och behandlings-rummet, hörde jag hur Berit plötsligt gick in på toalett-rummet som låg strax utanför för att där sköta sina toalett-bestyr helt ogenerat.)

    Varför jag vet att det var Berit är för att det var bara vi två närvarande just där och då.
     Hon åtrvände straxt därefter för att sätta i fler nålar, då någon plötsligt kommer in genom ytterdörren och hon lämnar mig liggandes med bara 3/4 delar av de nålar jag skulle ha för min behandling, och glömmer att dra för mitt draperi.
    Jag hör deras samtal som om de stod vid min fotända, vilket de ju faktiskt gör då bara ett draperi utgör frizonen mellan mig och salongs-entrenen där jag ligger i behanlings-rummet.
    Jag tyckte det var väldigt oproffsigt av henne, då jag hörde allt som sades om den här kundens krämpor osv. Så vill ju inte jag att hon skulle tala om mig, om det var jag som kommit in som kund nr 2 eller 3.
    Jag bokade trots min magkänsla in mig för en behandling till. Men på tisdag-morgonen då jag vaknade hade jag blivit ordentligt magsjuk och febrig, så jag ringer utan att få svar, ( hon har endast ett mobilnummer ) samt smsar kort därefter att jag inte kan komma på min eftermiddags-tid pga att jag har blivit sjuk.

    Samtidigt frågar jag i sms'et om hon kan erbjuda mig en ny tid då jag blir frisk, eftersom hon utlyser 24 h debitering vid uteblivet besök.
     Detta är ur en kunds perspektiv väldigt svårt att ta hänsyn till då det är väldigt svårt att veta när man ska bli sjuk.
    Berit återkom aldrig till mig om en ny tid, istället valde hon att skicka min uteblivna betalning vidare till Kronofogden. Jag betalade aldrig räkningen på 600kr då jag förväntade mig en ny tid, då det var vad vi kom överens om på telefon straxt efter mitt skickade sms.
     Jag valde att betala 600 kr plus 800 kr i omkostnader tre månader senare, ( Allt detta för ett besök som jag avbokade kl 10.00 på morgonen och inte 24 h tidigare, min tid var kl 15.00 på eftermiddagen. 
     Jag kände att det inte var lönt att bråka med Berit då hon dessutom mejlade mig och vad jag upplevde det som, hotade mig och spelade på min utsatthet som ( BARNLÖS ).
    Hon hade ett stort behov av att tala om för mig att jag
     - skulle ta av mig offerkoftan och skrev upprepade gånger till mig att,
    - man får det man förtjänar osv.

     Jag menar att i den här situationen är vi redan så desperata och känner oss redan så hopplösa, så då vi kvinnor väl väljer akupunktur och liknande kinesisk medicin som hjälpmedel / utväg / sista hopp,  är väl det minsta man kan begära en proffesionell akupunktör som gör sitt jobb, inte använder personliga påhopp som utväg för att få in sina pengar, och talar högt, vitt och brett om sina andra kunders åkommor.

    Jag kan förstå att man måste ha en regel för uteblivna besök, men vad jag INTE kan förstå är hur man väljer att skicka sin kund till kronofogden bara för att " visa på sin makt och få in pengar för en behandling hon aldrig utfört.

     Återigen, VARNING för detta ställe, jag rekomenderar det inte, när du vill kunna bli gravid har jag nu mycket bättre erfarenheter från till lexempel ( Dr Mah i Vasastan på Tulegatan, i Stockholm. )
     

    Sawi

  • Svar på tråden varning för akupunktör
  • Äldre 4 Nov 19:43
    #1

    Kvackare ska man alltid undvika...

  • Äldre 4 Nov 20:21
    #2

    På sättet du skriver inlägget, lägger ut namn adress mm så låter du snarare som en missnöjd konkurrent än en kund

  • Äldre 4 Nov 20:24
    #3
    Nerfherder skrev 2014-11-04 20:21:23 följande:

    På sättet du skriver inlägget, lägger ut namn adress mm så låter du snarare som en missnöjd konkurrent än en kund


    Håller med och reklamen i sista meningen gör det ännu tydligare
Svar på tråden varning för akupunktör