• Aran

polisanmälan

Min akassa kommer att polis anmäla mig gör vårlöshet .bidragsbrott ang pengar som jag har fått fel jag har bett bom ursäkt och ska lämna tillbaka pengarna.

men de har allmänt i alla fall.

vad ska polisen göra???

• Svar på tråden polisanmälan
  • jesper_78
    Aran skrev 2014-11-04 20:42:03 följande:

Min akassa kommer att polis anmäla mig gör vårlöshet .bidragsbrott ang pengar som jag har fått fel jag har bett bom ursäkt och ska lämna tillbaka pengarna.

men de har allmänt i alla fall.

vad ska polisen göra???

Vad polisen ska göra är det nog bäst att du frågar DEM om.
  • jesper_78
    Aran skrev 2014-11-04 21:04:46 följande:

Blir verkligrn fängelse för sånt misstag

Japp, men allt har ett syfte. Aran kanske kollar upp regler nästa gång så han inte hamnar i fängelse igen. Allt för ju med sig något gott.
  • jesper_78
    Aran skrev 2014-11-04 22:20:38 följande:

Hur många månader blir fängelse

Säg exakt vad du har gjort och vilken lag du har brutit så kanske vi kanske _gissa_ hur långt straffet kan tänkas bli.
  • Aran

För ett år sedan stämplade jag 10 timmer i veckan och jobbade jag 75%

Under hela perioden jag har skickat 75% och skickat till de jag visste inte att man måste skriva vab sjuk semester osv helt omedvetet ...

nu fick veta att de har betalat 20000 kräver de

• jesper_78
    Aran skrev 2014-11-04 23:09:52 följande:

För ett år sedan stämplade jag 10 timmer i veckan och jobbade jag 75%

Under hela perioden jag har skickat 75% och skickat till de jag visste inte att man måste skriva vab sjuk semester osv helt omedvetet ...

nu fick veta att de har betalat 20000 kräver de

Du kanske får fotboja ett år eller så, vad vet jag. Inte så farligt.
  • nilzz

Vad pratar ni om? Om man har tillex. tagit ut mer pengar än vad man har haft rätt till, så blir man återbetalningsskyldig.

Och har man inte gjort något allvarligt innan så kommer aldrig fängelse på tal. Har du fått ut tillex. 20.000 kr som du inte har haft rätt till, så måste du såklart betala tillbaka. Du får betala en tusenlapp i månaden så är det borta på typ 1.5 år..

• Olov344
    Maria 434 skrev 2014-11-04 20:44:50 följande:

Skönt att de gör kontroller ibland så sånt här upptäcks

Håller med! Dom borde göra ännu fler kontroller så alla fuskare åker dit!
Svar på tråden polisanmälan