• Fralkowic

hjälp hur ska man natta en 2åring

Har en tvååring som vägrar sova med nån annan än mig inte ens pappa får natta henne.

När jag nattar henne brukar vi läsa och så ligger jag bredvid henne tills hon somnar.

Men nu när lillasyster har kommit så funkar det inte mer att bara jag ska natta henne då lillan behöver mig.

Hur ska man natta en tvååring ? ska man ligga bredvid tills hon somnar eller ska man gå efter sagan?

Hur ska jag lyckas få henne å sova med pappa? läsa får han göra men sen skriker hon efter mig och springer upp.

behöver alla tips å råd för det här tungt.

• Svar på tråden hjälp hur ska man natta en 2åring
  • Flickan och kråkan

Testa att ta en promenad med lillasyster innan det är dags att göra sig i ordning och sova. Du ska se att när du inte är där så kommer det att gå jättefint att göra sig i ordning, läsa och somna gott tillsammans med pappa

• Flickan och kråkan

Glömde:
    Om lillasyster ammar så kan du lägga dig i er föräldrasäng (om ni inte får plats i hennes) med båda barnen. På så vis kan ju du och pappan växla, så båda kan natta .

• jwrga

Jag hade ammat medan pappa läste saga, sen låtit pappa ta bebisen medan jag låg jämte tvååringen tills hon somnade. Pappan måste väl kunna ta bebisen den korta stunden?

• Anonym (Rosa)

Inte för att låta taskig men detta skulle ni ha "tränat" på innan den nya familjemedlemmen kommit. Det är en nog så stor omställning att få dela sin mamma med en ny liten krävande människa. Hon är ju van att få ha sin mamma för sig själv Därför kan det nu vara svårare att få pappan att natta henne...

• En blå giraff

Min son började gilla Pippi Långstrump på film då han var ca 2 år. Vi hade också såna nattningar då vi låg bredvid. Men vi började med att han fick somna i vår säng medan han tittade på Pippi, då kunde han somna själv. Kanske inte något som brukar rekommenderas men jag har sedan dess använt film som muta för enklare nattningar åt honom och det går jättebra. Han brukar somna inom en kvart och då går jag upp och stänger av.

• tomsfru

ja, vi har en tvååring och väntar nästa nu om en månad och har gjort så att pappan sköter nattningen redan nu. svårt o säga hur det går sedan, om hon blir mammig osv men han ger henne välling och de går in i sovrummet och han sitter bredvid henne på en stol tills hon somnat. är viktigt att hon är rejält trött innan hon får vällingen dock
    blir väl så att jag kanske tar med bebisen till vårt sovrum när han nattar dottern så det inte stör deras "ritual" alltför mycket.

en promenad som nämndes här ovan är väl smart annars. finns inte mamma så går det säkert utmärkt med nattning av pappa

Svar på tråden hjälp hur ska man natta en 2åring