• Anonym (Sakförare)

Samhällsforumsproblematiker

Det finns några här och i andra forum, som inte kan diskutera samhälle och politik sakligt, utan går till persongrepp istället, någon enstaka brukar klaga på språkbruket men skriver själv ganska ihållande luddigt.

Andra kan irritera sig på att just dom inte får dominera.

Det visar sig mest i frågan om för eller emot SD där den ena sidan äger sakfrågorna och den andra sidan inte haft något att komma med, så 40+% varit för SD här och vunnit valet, när alla andra förlorat och är bittra nu.

Gör moderatorerna några fel som inte skär ner dessa bittra, klart det är svårt att dra några gränser men en hel del tas bort.

• Svar på tråden Samhällsforumsproblematiker
  • Sensitiveguy

Kände du dig träffad nu?

• Anonym (Sakförare)

Dags att sova nu så kanske du kan vara saklig sedan.

• Sensitiveguy
    Anonym (Sakförare) skrev 2014-11-05 03:58:44 följande:

Dags att sova nu så kanske du kan vara saklig sedan.

Dags för dig att överge Familjeliv.
  • Anonym (sdgnäll)
    Anonym (Sakförare) skrev 2014-11-05 03:25:16 följande:

Det finns några här och i andra forum, som inte kan diskutera samhälle och politik sakligt, utan går till persongrepp istället, någon enstaka brukar klaga på språkbruket men skriver själv ganska ihållande luddigt.

Andra kan irritera sig på att just dom inte får dominera.

Det visar sig mest i frågan om för eller emot SD där den ena sidan äger sakfrågorna och den andra sidan inte haft något att komma med, så 40+% varit för SD här och vunnit valet, när alla andra förlorat och är bittra nu.

Gör moderatorerna några fel som inte skär ner dessa bittra, klart det är svårt att dra några gränser men en hel del tas bort.

Jag undrar vem som är mest bitter här jag. Gnäll gnäll gnäll.
  • Anonym (sdgnäll)
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 12:16:28 följande:

Det var svar på en numera raderad tråd och det nappade 

Försökte du verka smart nu?
  • Anonym (sdgnäll)
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 14:07:48 följande:

Det var absolut inget försök 

Nej, vi märkte det
  • Anonym (DSP-anhängare)

Alltfler upptäcker DSP och Runes tankar om färre invandrare men längre liv till alla svenskar.

I en nätomröstning fick Runes parti DSP 100 procent av rösterna.

Runes for president!

• Anonym (DSP-anhängare)

100-procent av rösterna.

Det var hundratals, kanske tusentals, röster: Runes, Kvammens, Notariatets; Partiledarens; Evighetsmaskins, Sten Mjuks  och min egen  och så vidare - ja, jag kan inte räkna dem alla, så många var det.

Synd att DSP bara fick en röst i riksdagsvalet, måste bero på fusk eller så.

Jag tycker inte att Runes ska ge upp tankarna om evigt liv. Tänk bara ett Familjeliv där det för alltid finns en Runes som sprider sin klokskap om nätterna.

Runes for president!

• Sensitiveguy
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 12:15:17 följande:

Nej jag trivs med min familj. Var skriver du om din?

Jaså, du trivs med dina SD - vänner. Ja, då är du på rätt plats.
  • Sensitiveguy
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 16:07:07 följande:

Barn får inte rösta, får dina?

Är glad att du hittat rätt. ;)
  • Anonym (DSP-anhängare)
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 16:05:17 följande:
    Länk om 100%?
    10 räcker
    Det fanns 2 DSP, ett i Dalarna. DSP här ökade 100%.
    Tanken om längre liv är global, det ökar redan. Då får vi vänta tills det blir natt då Kyss
    President har dom i Finland.
    Hittade en länk
    dsp.forum24.se/
    Mm, det är nästan så att man får ståpäls när man tänker på hur Runes, Partiledare och Evighetsmaskin och dom stöder forskningen om evigt liv.

Tror inget kan hålla DSP och Runes tillbaka i nästa val, vem vill inte få läsa hans klokheter i evighet. Så här skriver han i en annan tråd:

"Att lova evigt liv, eller längre och bättre hälsa, borde värva mer än att ömma för eller emot en promille av världens flyktingar"
    RUNES FOR PRESIDENT!!

Du frågade efter länk också, kommer här:

www.familjeliv.se/forum/thread/73465188-hjart-lungfonden-det-fattas-pengar-varfor/2/nick/73465188
  • Gert

Det finns två saker som går hand i hand: SD-motståndare med brist på sakargument, och SD-motståndare med känsloargument.

Detta gör att debatterna inte kan diskuteras sakligt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (DSP-anhängare)
    Anonym (Sakföraren) skrev 2014-11-05 18:59:09 följande:
    Fina ord ja men länk till 100%?
    Nej, det är en sluten grupp som jag inte kan länka till.

Men DSP kommer att segra i nästa val. För Runes säger att de kan erbjuda odödlighet. 

"Jo odödlighet är förutspått och bara en tidsfråga, frånsett ex. vissa olyckor och brott", skriver han i tråden jag länkade till förut.

Fantastiskt! 

Han förutspår odödlighet. RUNES FOR PRESIDENT!
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-05 19:33:34 följande:

Det finns två saker som går hand i hand: SD-motståndare med brist på sakargument, och SD-motståndare med känsloargument.

Detta gör att debatterna inte kan diskuteras sakligt.

Du beskrev just SD-sekten.
Svar på tråden Samhällsforumsproblematiker