• Jennielaitinen

    Nya vänner i Borås

    Hejsan! Jag startar denna tråden för att jag känner att jag har blivit lite ensam under mina mammaledigheter. Jag är 26 år och fick mitt första barn i november 2010 och blev sedan gravid igen rätt så snabbt så jag hann inte med att jobba så länge emellan, vårt andra barn föddes i mars 2013.

    Jag är i slutet på min andra mammaledighet nu och har börjat studera till Hållbarhetssamordnare på halvtid. Jag söker efter lite nya vänner i Borås att umgås med, gärna tillsammans med barnen! Det är inte så många i min bekantskapskrets som hunnit skaffa barn ännu.

    Jag är intresserad av hälsa, matlagning, bakning och brinner lite extra för miljön och klimatet!

    Hoppas på svar!

  • Svar på tråden Nya vänner i Borås
  • MatildaManiac

    Hej! 

    Vi ska flytta till Borås snart, har visserligen bott där innan och bott under ett års tid en halvtimme utanför. Men nu ska vi i alla fall tillbaka.
    Min sambo har en son som fyller 5 i oktober. Eftersom han går på dagis på sin mammas ort och vi inte direkt känner några andra med barn i vår ålder, så har det varit svårt att hitta vänner man kan hitta på saker med barnen med! 

    Ser att det var ett tag sedan du frågade detta men hoppas ändå på kontakt! :) 

  • emliz

    Hej :) jag bor mellan Borås och Tranemo och är nyinflyttad sen sommaren förra året. Jag jobbar i Småland och har ännu inte hunnit komma in i samhället. Nu går jag på mammaledighet på fredag! Hade varit kul att hitta nån som är i liknande situation. Förresten har du gått i skolan i tranemo jennielaitinen?

Svar på tråden Nya vänner i Borås