• cme86
    Äldre 5 Nov 11:15
    879 visningar
    0 svar
    0
    879

    Känns som livet står på paus! :,(

    Känner mig rastlös i kroppen... Stressad samtidigt som livet har pausat. Det finns ingenting jag kan göra vilket är fruktansvärt frustrerande. Kommer jag kunna få fler barn? När? Hur? Vill vara gravid nu, nu, nu...

    5 veckor sedan opererades jag för ett utomkvedshavandeskap och min högra äggledare togs bort. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här och känner en enorm oro över om jag ens kommer kunna få fler barn?! Vilket är min högsta önskan.


    Samtidigt som de opererade mig såg de att min vänstra ledare som jag ännu har kvar var helt sammanväxt och liksom fastklistrad i buken på mig. Sammanväxningarna plockades bort under operationen så den är nu "ren" och svävar fritt. Dessa beror förmodligen pga mitt tidigare kejsarsnitt för 2,5 år sedan.

    Läkarna vet inte om den är funktionsduglig så jag ska få komma och göra en spolning i januari, jag är rädd för både ingreppet och själva resultatet.

    Nu är mina frågor.
    Någon som varit med om nått liknande? Att ni bara har en äggledare kvar med sammanväxningar/missbildning? Hur har det gått för er?

    2,5 vecka efter operationen blev det äntligen minus på stickan. När kommer ägglossning/mens igång? Hur tidigt vågar man försöka bli gravid igen? Har er cykel blivit rubbad? Hur tusan ska man veta när man har ÄL, Tycker aldrig ÄL- Stickor har funkat på mig.

    Jag är mest rädd för att läkaren ska säga att det är genomflöde och jag och min man ska försöka på egen hand och så tar det ett helt år för att den inte fungerar och då blir vi beviljade IVF. Eller att de säger att Nej den är inte funktionsduglig, vi rekommenderar IVF och så tar det en evighet både att komma igång o att det inte tar sig. Hur lång tid tar det att komma igång med IVF, vi vet att vi är fertila tillsammmans så en sån utredning behöver inte göras. Vad kostar det? Betalar vi allt eller staten?

    Tack snälla för svar! Tycker man fick åka hem med en massa frågor om vad tusan som hände och hur man lever vidare nu såhär när den fysiska smärtan gått över...
Svar på tråden Känns som livet står på paus! :,(