• Crash Man

Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska

Under tisdagens omröstning röstade 54% av medborgarna i Oregon för en legalisering av canabis för rekriotionellt bruk. Delstaten blir därmed den tredje i USA att legalisera efter Colorado och Washington.

Samma omröstning pågår även i skrivande stund i Alaska där 97% av rösterna har räknats och ja-sidan leder med 52% mot 48%. Cannabis kommer med största sannolikhet även bli lagligt där.

Detta är glädjande nyheter att se. Snöbollen fortsätter att rulla och min gissning är at inom 10 år kommer det vara lagligt i hela USA därefter är det bara en tidsfråga innan Europeiska länder följer efter.

Tyvärr så legaliserades inte medicinsk cannabis i Florida trots att det var majoritet då det krävdes att 60% stödde förslaget.

Vad tycker ni om detta glädjande eller inte?

• Svar på tråden Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska
  • Anonym (jag)

Då det är en drog som gör att hjärnan blir påverkad och det gör så att du blir beroende av det så tycker jag inte att det bra. sen när det kommer till det medcinska så känner jag mig kluven då min pappa självmedisinerade sig med just att röka... Han tyckte det var bättre än att ta all den medicin han var tvungen att ta... Min pappa hade lungcancer :(. Gick bort i lungcancerGråter.

• Rakad Apa

Absolut glädjande nyheter! Kan ju alltid hoppas att Sverige tar sitt förnuft till fånga och legaliserar Cannabis.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Win-win)

Glädjande, då kan kanske TS och andra missbrukare flytta dit.

Win-win för alla parter.

• Crash Man
    Anonym (Win-win) skrev 2014-11-05 12:39:17 följande:

Win-win för alla parter.

Personangrepp? Redan? Personangreppen brukar först dyka upp när man har slut på riktiga argument och insett att man har förlorarat och ödslar sin sista energi på att hoppa på sina motståndares istället för sina motståndares argument. Detta i hopp om att man skapar någon sista känsla hos den man debatterar med.

Du är en skicklig debatör Win-win.
  • Rakad Apa
    Anonym (Win-win) skrev 2014-11-05 12:39:17 följande:

Win-win för alla parter.

Och du är inte tillräckligt begåvad för att kunna skilja på bruk och missbruk?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (På tiden!)

Den siste idioten är inte född än! När sanning väl kommer fram FAKTA, ja just det FAKTA! Vad skall ni då ta till?

Missbruk är en sjukdom, bruk är något helt annat!

• Anonym (D)

Cannabis är en drog som verkligen bör vara förbjuden.
    Den gör folk passiva och dumma.

Hoppas att Europas länder kan hållas rena från sådant flum i framtiden.

• Anonym (hejhej)

Varför är det glädjande? Själv tycker jag det är sorgligt.
    Men oavsett är det inte relevant för Sverige vad man gör i USA, eller ska vi gå på de lagar som finns i USA i övrigt också, finns ju en hel del tokiga saker. Det gäller andra länder och deras lagar också, det är inget som påverkar Sverige då vi har en bra lagstiftning angående droger, det är nog bara droganvändare somhoppas att det ska bli som i USA, men dessa kan ju flytta dit så är alla glada och lyckliga och alla vinner på det.

• Crash Man
    Anonym (hejhej) skrev 2014-11-05 15:03:57 följande:

Varför är det glädjande? Själv tycker jag det är sorgligt.
    Men oavsett är det inte relevant för Sverige vad man gör i USA, eller ska vi gå på de lagar som finns i USA i övrigt också, finns ju en hel del tokiga saker. Det gäller andra länder och deras lagar också, det är inget som påverkar Sverige då vi har en bra lagstiftning angående droger, det är nog bara droganvändare somhoppas att det ska bli som i USA, men dessa kan ju flytta dit så är alla glada och lyckliga och alla vinner på det.

Självklart så kommer det påverka Europa. Världens nationer influeras av varandra hela tiden. är det blivit lagligt i USA kommer fler och fler inse att det är mer gynnsamt att ha cannabis lagligt. Om det fungerar i USA så kommer det även att fungera Sverige.

Se bara resultaten hittils. Colorado gjorde en vinst på nästan 100 miljoner dollar av att legalisera cannabis. Om inte detta hände i Colorado skulle troligtvis inte fler delstater följa exemplet

www.expressen.se/nyheter/fler-stater-i-usa-kan-gora-cannabis-lagligt/
Svar på tråden Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska