Du måste logga in för att svara i en tråd.

• trololilol

Min katt kräks ofta.

Hej jag har en norsk skogskatt som jag älskar mer än livet själv, men jag börjar bli rejält orolig för min lilla flicka. Hon ä ca 3 år och hon spyr ca 1 gång per dag och ibland kan de bli mer. Hon äter som en häst och sitter ofta vid matskålen och hon dricker som hon ska men ändå spyr hon så mycket.

Kan nämna också att hon är är innekatt.

Några tips på vad det kan bero på?. Eller är veterinär den enda utvägen?:(.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Min katt kräks ofta.
  • Anonym (qwerty)

Varför ringer du inte veterinären och rådfrågar?

• Dexter dot com

Orsakerna kan vara många. Gastrit, att hon inte tål fodret, mask, hårbollar hon inte får upp osv. Jag skulle testa ett I/D foder. maska av katten och ge den tillgång till gräs om den inte redan har det. Blir katten hängig eller den inte slutar kräkas efter 7-10 dagar skulle jag åka till veterinären.

• nemo1

Är katten utekatt så måste den avmaskas. Köp först ett kolla masken kit på apoteket. Skicka in det så får du svar på vad för mask du ska avmaska för. 
    Och jag begriper inte heller varför man skriver på FL istället för att ringa en veterinär, då kan inte katten vara värd "mer än ditt liv"

• guchi

Det gör min med när hon äter eller dricker för fort.

• trololilol
    Tines skrev 2014-11-05 14:38:36 följande:

Är det hårbollar eller kräk? Hur länge har detta pågått?

Både och, ibland är det bara hårbollar och ibland är det mer vätskeaktigt typ som vatten/galla osv.
  • trololilol
    Tines skrev 2014-11-05 14:38:36 följande:

Är det hårbollar eller kräk? Hur länge har detta pågått?

Både och, ibland är det bara hårbollar och ibland är det mer vätskeaktigt typ som vatten/galla osv.
  • trololilol
    nemo1 skrev 2014-11-05 15:53:14 följande:

Är katten utekatt så måste den avmaskas. Köp först ett kolla masken kit på apoteket. Skicka in det så får du svar på vad för mask du ska avmaska för. 
    Och jag begriper inte heller varför man skriver på FL istället för att ringa en veterinär, då kan inte katten vara värd "mer än ditt liv"

Du har ingen som helst rätt att säga så, hon är mig kär mer än något annat. Så knip igen. Sen gör jag vad jag vill. Vill jag fråga här så gör jag. Och hade du inte bättre än det där att komma med kan du ju ta och hålla käften :).
  • trololilol
    Dexter dot com skrev 2014-11-05 14:42:43 följande:

Orsakerna kan vara många. Gastrit, att hon inte tål fodret, mask, hårbollar hon inte får upp osv. Jag skulle testa ett I/D foder. maska av katten och ge den tillgång till gräs om den inte redan har det. Blir katten hängig eller den inte slutar kräkas efter 7-10 dagar skulle jag åka till veterinären.

Tack skall testa det! :).
  • nemo1
    trololilol skrev 2014-11-07 13:56:37 följande:
    Du har ingen som helst rätt att säga så, hon är mig kär mer än något annat. Så knip igen. Sen gör jag vad jag vill. Vill jag fråga här så gör jag. Och hade du inte bättre än det där att komma med kan du ju ta och hålla käften :).
    Moget...
Svar på tråden Min katt kräks ofta.