Köksskåp som inte går upp till taket.. Vad...?
Vad har ni över? ska man ha något över? Ser ju så tråkigt ut med det tomma utrymmet upp till taket...
Några förslag?
Vad har ni över? ska man ha något över? Ser ju så tråkigt ut med det tomma utrymmet upp till taket...
Några förslag?
jag skulle inte! ha prydnader där eller nåt! tänk på att det osar fett o dammar-fördjäv#%**gt att städa!
Vinställ, torkade blommor, koppar saker. Men det är inte roligt att städa där om man inte gör det ofta
Jag har skålar som jag inte använder så ofta och som tar plats i skåpen och så har jag vaser där uppe. Men man får som sagt städa ofta där uppe.
Jovisst vet att det lägger sig massor av fett där.. HAr tidningspapper där nu.. Man kanske ska skippa det ändå..
Vi har våra brädspel där, och "barskåp". Ställa spritflaskor högt upp är bra - kan man inte balansera väl nog för att få ner en flaska ska man ändå inte ha mer!
Vi kommer i vårt nya kök sätta gips och tapetsera över eller sätta en front i samma material som luckorna. Tycker det är värdelöst med den öppna biten ovanför skåpen (äckligt)!
Danbala
Bra lösning!
Jag hade jättegärna haft skåp hela vägen upp, men som det är nu så har vi inte det.
Vi har ingenting stående uppe på skåpen, mest för att slippa städa där...
Vi har skivor m tapet över. Skulle aldrig välja att ha öppet där. Bara en massa extra jobb
__KRAM K__
Har samma som Danbala. Med undantag för brädspelen då...
Det är ju som sagt inte självvalt detta, bor i hyresrätt! Hade annars aldrig haft så..
Aha, ja då skulle jag inte ha ngt alls där upp. SÅ hade jag då jag bodde i hyresrätt tidigare.
Om det ska vara ngt där så ska det vara få saker som är lätt att flytta då man rengör. Tycker jag iaf.
__KRAM K__
jenniek: Då är det ju en annan sak. Jag har ju själv så nu. Men tyvärr lite grejer där över eftersom jag har så lite plats i köket. Men hade jag inte behövt skulle jag inte ha något över. Tycker nog inte det ser så tomt ut om man inte har något där.
Vi hade så i vår förra lgh och då köpte vi snygga förvaringslådor att ha där uppe (typ förvaringslådor från IKEA). Så kan man ha vadsomhelst däri och slippa dammet.
En släkting till mig har en ljusslinga som ligger där uppe i "luckan". Ser skit mysigt och inte alls "juligt" ut.
Jag skulle oxå gärna haft skåp som gick upp till tak. Har jag inte, men nå´t krafs ovanpå vill jag inte heller ha för det blir så fett & smort i köket!
fettigt blir det, men ta och lägg gladpack och byt ut den istället. Man slipper lite tråkig dammtorkning.
Tycker det kan se lite tråkigt när det är helt tomt ovanför. Jag gillade förslaget med snygga förvaringsaskar, där kan man förvara stearinljus, servetter, servettringar mm...
Annars skulle jag nog se om det gick att göra skåp av det, sånga skåp på längden som öppnas uppåt, de tycker jag är snyggt, och smart om man dessutom inte har så mycket köksskåp.
Ett litet tips är att lägga plastfolie då är det bara att byta ut det när det blivit allt för flottigt, i vårt förra hemma hade jag massa fina koppar, nu har vi ingenting. Men torkade rosor är ju fint om man har den stilen hemma...