• Anonym (snuttan)

Hör när grannen kissar..

Är det någon mer än jag som bor i en lägenhet där man kan höra hur grannen kissar? Är uppenbarligen en man som står upp och kissar, blir så jäkla äcklad av det. Kan komma typ en gång i timmen på dagarna ibland. Tror han är arbetslös för han är aldrig ute. Kan man inte kräva isolering? Är generellt väldigt lyhört och visst, är ett naturligt behov menmen nån gräns lär det väl finnas, eller?

• Svar på tråden Hör när grannen kissar..
  • Anonym (m)

Nej du kan inte klaga för att folk KISSAR i sitt hem. Jösses.

• Anonym (tycker)

Så är det att bo i flerbostadshus.
    Gilla läget eller köp villa.

• Anonym (Gfghb)

Yes. Och när de bajsar. Jag hör även om de är lösa i magen eller har förstoppning. Eller kräks.

Jag tror det ingår när man bor i hyresrätt..

• Anonym (w)
    Anonym (snuttan) skrev 2014-11-06 18:05:04 följande:

Är det någon mer än jag som bor i en lägenhet där man kan höra hur grannen kissar? Är uppenbarligen en man som står upp och kissar, blir så jäkla äcklad av det. Kan komma typ en gång i timmen på dagarna ibland. Tror han är arbetslös för han är aldrig ute. Kan man inte kräva isolering? Är generellt väldigt lyhört och visst, är ett naturligt behov menmen nån gräns lär det väl finnas, eller?

Samla på dig ordentligt med gaser så att varje gång du hör din granne kissa gör dig av dessa gaser med ett ordentligt brak så att det ekar.
  • sharatec

Om den här tråden är seriös så tycker jag nog att det låter motiverat att föreslå bättre isolering av kåken...

• Anonym (tycker)
    Anonym (snuttan) skrev 2014-11-06 18:22:25 följande:
    Har ju för PISSKASSHGAKD! bott i andra lägenheter där folk kissat, inte hört nånting. Får det vara hur lyhört som helst?
    Ballongmutt skrev 2014-11-06 18:18:33 följande:

Hör det när det plumsar i toaletten också i samband med bajsning?

Brukar höras rejäla plumsar, typ ekar i hela huset, ibland nästan viberar det i golvet när han är riktigt hård i magen...

Var får man tag på sådana tysta lägenheter då? Byggår? Stambytt/ej stambytt? :)
    Anonym (Gfghb) skrev 2014-11-06 18:24:22 följande:

Japp, liksom i bostadsrätt. Flerbostadshus som sagt.

• Anonym (tycker)
    sharatec skrev 2014-11-06 18:44:16 följande:

Om den här tråden är seriös så tycker jag nog att det låter motiverat att föreslå bättre isolering av kåken...

Det går ej. Ventilationssystemet är dessutom en bra ljudförmedlare.
  • Anonym (aldrig hört)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-06 18:48:49 följande:

Jag har aldrig hört någon granne pissa och jag har, i vuxen ålder, bott i sju olika lägenheter byggda mellan 1870 och 1970. Antingen har du haft otur eller så har jag (och ts, fram tills nu) haft tur. Däremot har jag hört musik, köksfläktar, leksaksbilar, fylleslagsmål, spädbarnsskrik, dånande vattenledningar m.m. så tyst är det ju inte.
  • Anonym (Gfghb)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-06 18:48:49 följande:

Yes. Mitt hus är byggt tidigt 90-tal.
  • Anonym (Ohlsh)

Har haft manliga grannar under mig och hört när dom pissar. Otrevligt att det ska vara så lyhört.

• Anonym (snuttan)
    Anonym (Ohlsh) skrev 2014-11-08 15:59:03 följande:

Har haft manliga grannar under mig och hört när dom pissar. Otrevligt att det ska vara så lyhört.

FIck en väldigt lustig bild framförmig där jag ser tre-fyra karlar trängas framför en toalett och pissa i kors.... Appropå ingenting...

Nej nu idag vet jag inte vad han ätit. Fy sablar vad det skakade. Som typ dunder och brak. 
  • Anonym (äckligt ju)
    Anonym (snuttan) skrev 2014-11-06 18:05:04 följande:

Haha jag vet hur det är.. han över hörs något så fruktansvärt mycket
Svar på tråden Hör när grannen kissar..