• calleemil

    Barn varannan vecka. Vad gör ni med barnens tillhörigheter medan barnen är borta?

    Hej alla fina föräldrar. 

    Jag har ett litet problem. 

    Jag har mina barn varannan vecka och det fungerar jättebra men jag vet inte vad jag ska göra med alla leksaker och sådant när barnen är borta. 

    Jag vill ha känslan av att jag bor i min lägenhet själv den veckan jag inte har barnen. 

    Så jag har lite frågor till er som får det att fungera. 


    När ni har gäster hemma, vad gör ni med alla barnleksaker och vart lägger ni sakerna? 


    Vad har ni gjort för att göra hemmet barnsäkert?


    Är det någonting ni har framme när ni har gäster men inte har när barnen är där?


    Tack på förhand. :)
  • Svar på tråden Barn varannan vecka. Vad gör ni med barnens tillhörigheter medan barnen är borta?
  • Tow2Mater
    calleemil skrev 2014-11-06 18:27:40 följande:

    Jag vill ha känslan av att jag bor i min lägenhet själv den veckan jag inte har barnen. 


    Stäng dorren till barnens rum.
  • Maddi

    Lägg in sakerna på deras rum. Vill du inte ens att deras ytterkläder och skor står framme så ställ in dom på rummen. 

    Vårat hem är barnsäkert för vårat barn då jag har en grind vid trappan,  hörnskydd på 2 ställen och spisskydd. Jag vet vart han är och rotar och de behövs ingen mer säkerhet för våra barn. Däremot kommer andras barn till oss så kan det nog inte kallas säkerhetsarbete då jag inte vet vart deras ungar river i.  

  • Mercurialis
    calleemil skrev 2014-11-06 18:27:40 följande:

    Hej alla fina föräldrar. 

    Jag har ett litet problem. 

    Jag har mina barn varannan vecka och det fungerar jättebra men jag vet inte vad jag ska göra med alla leksaker och sådant när barnen är borta. 

    Jag vill ha känslan av att jag bor i min lägenhet själv den veckan jag inte har barnen. 

    Så jag har lite frågor till er som får det att fungera. 


    När ni har gäster hemma, vad gör ni med alla barnleksaker och vart lägger ni sakerna? 


    Vad har ni gjort för att göra hemmet barnsäkert?


    Är det någonting ni har framme när ni har gäster men inte har när barnen är där?


    Tack på förhand. :)
    När jag har gäster hemma, plockar jag undan barnens saker in i deras rum. Men det vanligaste är att deras saker finns framme i hela lägenheten även under den tid de inte är här. Om de har byggt upp en stor tågbana i vardagsrummet eller håller på med ett pärlprojekt på soffbordet så kan det få stå orört tills de kommer hem igen.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • calleemil
    Tow2Mater skrev 2014-11-06 18:29:22 följande:
    Stäng dorren till barnens rum.
    Kanske var lite otydlig. Barnens rum är tänkt som ett gästrum när de är hos barnens mamma. Så det går inte bara att stänga dörren. :)
  • kasovi

    Skaffa en soffa med lock eller nåt som du slänger leksakerna i. Blir som en dold förvaringslåda!

  • Sisisisi
    calleemil skrev 2014-11-06 19:25:23 följande:

    Kanske var lite otydlig. Barnens rum är tänkt som ett gästrum när de är hos barnens mamma. Så det går inte bara att stänga dörren. :)


    Gästerna får väl sova i barnrummet bara, vad är problemet? Du har ju barn och de har ett rum... Varför måste det döljas?
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Molly1

    Låter inte som att de får något mysigt rum hos dig om det ska se ut som ett gästrum halva tiden. Hur såg ditt rum ut när du var barn? Skulle du själv ha velat bo så? Tänk till lite. Sluta sätta dig själv först för sjutton, du borde se till att de känner sig hemma hos dig istället.

  • Maddi

    Gästrum stod inte först. Men hade jag vetat att du inte ens ville ha saker rån barnen i dras rum m, hade mitt svar blivit

    Vad spelar de för roll om leksaker är i barnens rum bara för att någon ska sova där? Annars kan du ju alltid skrota alla barnens saker och göra om de till gästrum i vuxen stil. Då slipper du skämmas över dina barn varannan vecka, dom veckor du har barnen kan ni ju alltid gå till lekparken. De är ju viktigare att gästerna känner sig välkommen och behövd än dina barn.

Svar på tråden Barn varannan vecka. Vad gör ni med barnens tillhörigheter medan barnen är borta?