• Anonym (dåligmamma)

Finns det någon stödlinje för föräldrar med små barn?

Jag måste prata med någon,helst nu, men hittar ingen.Finns det någon stödlinje för vi med små barn. Har en tvååring hemma.

• Svar på tråden Finns det någon stödlinje för föräldrar med små barn?
  • Anonym (dåligmamma)

..ingen?

• lcln

vi fick kontakt med spädbarnsverksamheten via bvc......kan det vara nått....? de har samtal...eller ska det vara bara via telefon...?

• Anonym (dåligmamma)

vill helst bara ringa,dom på BVC vet vem jag är, jag vill vara anonym.

• M I A M A R I A

Nedan kommer en lista på alla hjälptelefoner jag hittat. De första tre är föräldratelefoner, resten mer allmänna. Den första är öppen just nu och i 40 minuter till, så om du ringer 020-85 20 00 nu så får du någon att prata med. Kl 18 öppnar Rädda barnens föräldratelefon. Fram till kl 18 kan du ringa Jourhavande kurator
    08-702 14 80, de som arbetar där har säkert erfarenhet av det du behöver prata om och kan hjälpa dig.

Vill skicka dig en stor styrkekram! Du är ingen dålig mamma, du sträcker ju ut handen här efter någon att prata med och det är jättebra!

Hela listan:

Sfph och EBS bemannar sin föräldratelefon med personer som har lång yrkesmässig erfarenhet av arbete med barn, ungdomar oc familjer/föräldrar. Sfph står för Svenska föreningen för psykisk hälsovård och EBS för Ester Bomans stiftelse.
    Telefon 020-85 20 00, måndag-fredag 10.00-14.00
    Hemsida www.sfph.se

BRIS Vuxentelefon (vuxna som behöver prata om barn): 077-150 50 50
    Måndag ? fredag 10-13

Rädda Barnens Föräldratelefon - 020 786 786 - är öppen varje dag. Vi som svarar är erfarna föräldrar som fått utbildning av Rädda Barnen. Samtalen är anonyma och kostar bara en markering.
    Måndagar: 12.00 ? 21.30,
    Tisdag ? fredag: 18.00 ? 21.00,
    Lördag ? söndag: 13.00 ? 16.00

Jourhavande kurator
    08-702 14 80
    Kl 15.00 - 03.00: Årets alla dagar

Nationella hjälplinjen erbjuder dig kris- och stödsamtal samt råd och hänvisning.
    Vårt telefonnummer är: 020-22 00 60
    Telefonöppettider:
    Måndag - torsdag:17.00-22.00
    Fredag - söndag:17.00-24.00

Röda korsets telefonjour
    0771-900 800
    Måndag t.o.m torsdag 14.00 - 22.00
    Fredagar 18.00-22.00
    Lördag och söndag 14.00-22.00

Jourhavande Medmänniska
    08-702 16 80
    varje natt 21-06

Jourhavande Präst
    Telefonnummer är 112, be om jourhavande präst.
    Öppen 22.00 - 06.00 varje natt.
    Om man vill tala med en präst under dagtid kan man alltid vända sig till sin hemförsamling, hitta din på www.svenskakyrkan.se.

• M I A M A R I A

Skickar en kram till och passar samtidigt på att puffa upp tråden.

• Anonym (dåligmamma)

miamaria; tack!!!!!!!!

• M I A M A R I A

Bra att du sett mitt inlägg nu, var så rädd att du inte skulle se svaret!

Du är jätteduktig som tar tag i situationen så här och vill ha någon att prata med.

Du kan ju spara listan med alla nummer i din dator så du lätt kan hitta den om den behövs fler gånger.

Kram!

Svar på tråden Finns det någon stödlinje för föräldrar med små barn?