• Anghammarad

Du som röstade på Socialdemokraterna.

Vad tycker du om den första tiden efter valet? Har Löfvén gjort ett bra jobb? Har det blivit som du förväntade dig? Kunde han ha gjort något bättre?

Notera att om någon vill diskutera hur förträffliga ni tycker att SD är så kan ni göra det i någon av de andra tre miljoner trådarna som finns i ämnet här på FL. 

• Svar på tråden Du som röstade på Socialdemokraterna.
  • FDFMGA

Om politik verkligen vore det omöjligas konst skulle jag vara ordentligt besviken på S - men nu tror jag att Löfvens möjligheter att få majoritet för en socialdemokratisk politik är försvinnande små - och S är dessutom en del av den nyliberalism som påverkat och förändrat Sverige de senaste årtiondena.

Jo, i viss mån är jag är nog besviken. Jag tycker inte att jag märkt mycket av den nya regeringen mer än idiotbeslut som att stoppa Förbifart Stockholm i ett halvår  och där det är tydligt att MP och S inte ens är överens om vad stoppet innebär.

Jag skulle egentligen vilja ha en socialdemokratisk politik med fokus på infrastruktursatsningar,arbetsrätt och utbildningssatsningar, men jag är inte besviken för att jag inte kommer att få något jag inte förväntat mig.

Jag tror inte på en politisk minoritet (S och MP) som först ska kompromissa inbördes och därefter ska försöka kompromissa med kompromissen för att få till en majoritet.

Jag hoppas på ett eller flera nyval och att dessa ska tvinga fram ett blocköverskridande samarbete, inte för att jag tror att den politiken skulle vara den jag egentligen skulle önska - men för att jag tror att Sverige verkligen behöver en regering som företräder en majoritet av väljarna.

• dfuoih
    FDFMGA skrev 2014-11-08 13:43:12 följande:

jag tror att Sverige verkligen behöver en regering som företräder en majoritet av väljarna.

+1

Jag tror att tiden med ett eller två stora/starka partier är förbi. Vi måste vänja oss vid minoritetsregeringar eller större koalitioner (typ alliansen).
  • washo
    Anghammarad skrev 2014-11-07 13:04:10 följande:

Vad tycker du om den första tiden efter valet? Har Löfvén gjort ett bra jobb? Har det blivit som du förväntade dig? Kunde han ha gjort något bättre?

Notera att om någon vill diskutera hur förträffliga ni tycker att SD är så kan ni göra det i någon av de andra tre miljoner trådarna som finns i ämnet här på FL. 

Men snälla du, herregud stackaren har inte ens börjat rätta till allt elände moderaterna ställde till med! Låt han andas! Inte nog med det har han SD som en böld i röven!
  • washo

Slitsamma hur många som sviker de! 4år får ni dras med de, minst! Sug på det!

Själv njuter man!

• dfuoih
    washo skrev 2014-11-08 16:37:25 följande:

Slitsamma hur många som sviker de! 4år får ni dras med de, minst! Sug på det!

Själv njuter man!

Njuter för att? Vad har blivit bättre rent konkret tycker du? Några utredningar och förslag som troligen inte går igenom riksdagen.

Jag hade förväntat mig mycket mer. Och då röstade jag inte ens på S.
  • washo
    dfuoih skrev 2014-11-08 20:08:15 följande:

Njuter för att? Vad har blivit bättre rent konkret tycker du? Några utredningar och förslag som troligen inte går igenom riksdagen.

Men snälla du. Politik tar tid. Moderaterna har tömt ladorna.
  • washo
    dfuoih skrev 2014-11-08 20:08:15 följande:

Det är skrämmande att alla vuxna har rösträtt!
  • dfuoih
    washo skrev 2014-11-08 20:14:28 följande:
    Men snälla du. Politik tar tid. Moderaterna har tömt ladorna.
    Och nu skall S+MP pantsätta ladorna om jag fattat det hela rätt. LO vill till och med att regeringen skall införa ett underskottsmål... Som om politikerna behöver ha som mål att gå back...

Jaja... Här hade man hoppats på rejäla reformer inom skola och förskola men får ett förslag om obligatorisk förskoleklass och gymnasium istället.
  • washo
    dfuoih skrev 2014-11-08 20:25:51 följande:

Och nu skall S+MP pantsätta ladorna om jag fattat det hela rätt. LO vill till och med att regeringen skall införa ett underskottsmål... Som om politikerna behöver ha som mål att gå back...

Jaja... Här hade man hoppats på rejäla reformer inom skola och förskola men får ett förslag om obligatorisk förskoleklass och gymnasium istället.

Du ska inte snacka. Du röstade på fel parti.lossern!
Svar på tråden Du som röstade på Socialdemokraterna.