• Flickansomlektemedelden

    SYDAMERIKANER, LÄS!

    Är du sydamerikan? Då har jag lite frågor och funderingar om er kultur!


    -Behandlar era mammor er som småbarn trots ni är vuxna? (kallar dig för lilla plutten t ex eller lilla gulleplutten, bebis eller annat?)
    -Har din mamma lärt dig att mamma ALLTID ska vara prio ett, att mamma är viktig?
    -När det är nåt som händer i den närmaste familjen, får hela sydamerika reda på det ´då inom loppet av en vecka? (snacket går fort menar jag, hoppas ingen tar illa upp av min dumma humor)

    Jag är gift med en colombian och såhär upplever jag hans mamma. För mig helt obegripligt och dramatiskt och löjligt. Hans mor driver mig till känslor jag inte visste fanns.

    Är de en kulturgrej eller är hon bara en drama Queen?

    (fler frågor kan dyka upp)

    TACKSAM FÖR SVAR


    I found your nose - It was all up in my business again.
  • Svar på tråden SYDAMERIKANER, LÄS!
  • Flickansomlektemedelden

    Åh tack för ditt svar!
    Men vad tycker du om såna killar själv då, som blir daltade av sina mammor som små bebisar? Min man gör det liksom extra patetiskt genom att kalla henne för "Bueno mamita linda" o sånt o hon skriver typ "Lo adoro mucho bebecito, muneco, me falta mucho" osv osv, det gör mig så fruktansvärt.. avtänd! Så osexigt och... barnsligt. Kan liksom inte se på min man och tänka ÅH VILKEN MAN, utan snarare "Där är han, mammas lilla gullepojke, jag gifte mig med hennes bebis"...
    För jag antar att du själv är sydamerikan?

    Hon är så stolt, ingen respekt för barnen o deras  privatliv, hon ska alltid vara deras nr ett...


    I found your nose - It was all up in my business again.
  • elefantis

    Ja det är jag. Jag vet inte riktigt vad jag skulle ha gjort då jag aldrig varit i den situationen, men hur är hon mot dig och vad tycker han om att hon är så? Kan tänka mig att han tycker om det :p

  • Flickansomlektemedelden

    Ja för honom är det helt normalt och han tycker att han sårar henne om han skulle be henne sluta kalla honom för bebecito t ex, för om han är hennes bebis, varför ska han ta det ifrån henne då, så resonerar han. Men kanske för att det är kränkande och jag har svårt att se på honom som en MAN, utan det blir som en liten pojke som söker mammas bekräftelse. Osexigt. 
    Hon är hemsk. Hon är... riktigt hemsk...för mig är det som att hon hjärntvättat sina barn till nåt slags besatthet av sin mamma, barnen får inte ta nåt annat före än sin mamma. Det kan ju inte vara normalt, ens en kulturgrej :)


    I found your nose - It was all up in my business again.
  • Flickansomlektemedelden

    Hon vill inte ha med mig att göra, för jag säger va jag tycker... hon pratar illa om mig och ringer min man och tycker synd om sig själv för att han är gift med en så hemsk kvinna ;) Det är synd om henne minsann, för jag är så respektlös mot henne tycker hon,


    I found your nose - It was all up in my business again.
  • sabina02

    HEj, jag är också gift med en sydamerikan, och känner inte igen mig alls i min svärmor. Så det finns undantag alltså. Dock tror jag att det är vanligare här i sydamerika att mammorna är överbeskyddande, det har jag sett bland mina vänner både mot sina egna barn och från sina mödrar.

Svar på tråden SYDAMERIKANER, LÄS!