• LH8989

    HJÄLP kaxs eller didriksons?

    hej!

    jag har en dotter på snart ´& år som började förskolan i augusti och nu skulle jag behöva råd om vilka overaller/jackor & täckbyxor som är bäst av kaxs och didriksons?

  • Svar på tråden HJÄLP kaxs eller didriksons?
  • Jill 79

    Oj svårt. En smaksak. Har använt flera overaller från båda märkena till mina barn och har bara positivt att säga. Kan inte komma på något negativt med någon av dem.

  • Jill 79

    Bytte från kax till didriksson denna vinter enbart för att kax inte förnyat färgerna detta år och jag inte vill köpa en exakt likadan overall som förra gången. Liten fördel med didriksson är att man kan förlänga ärmar och ben så den räcker längre.

  • Drottningen70

    De är likvärdiga. Didrikson betraktas som lite finare och är således dyrare.

  • honeydew

    Gillar också båda! Tycker att de är likvärdiga, men Kaxs är lite billigare upplever att Kaxs har längre överkropp och Didriksons är istället längre i benen. Så beror på vilken kroppstyp ditt barn har.

    Mina barn går på en ur oc skur-förskola och där är det majoriteten Kaxs och Didriksons bland alla märken. Och både barn och vuxna är nöjda med kläderna

  • Bestemor

    Didrikson har mitt barnbarn. De är väldigt bra. Han hade det förra vintern och de var toppen. Köpte även det till honom nu till vintern.

    Det enda är väl att de är stora i storleken, så beställer man på nätet så ska man ta en storlek mindre.

  • LH8989

    Haha ni gjorde det inte lättare för mig. Jag har hittat didrikson på nedsatt pris så blir lika dyr som kaxs.

  • Drottningen70

    Årets gula didrikson är dock sååååå fin, men jag vägrar betala över tusen spänn för en overall.

  • ldis
    LH8989 skrev 2014-11-07 20:14:30 följande:

    Haha ni gjorde det inte lättare för mig. Jag har hittat didrikson på nedsatt pris så blir lika dyr som kaxs.


    Om du har tänkt att sälja overallen brukar Didrikson ha högra andrahandsvärde, så om du har hittat en till kaxs-pris hade jag tagit den. Jag har långsmala barn och tycker att Didrikson har jättebra passform för dem. Kan annars tendera att bli lite väl bylsigt.
  • MammaBecca

    Med tanke på allt du får ut av en Didriksson, iom att det går att förlänga armar och dylikt, tjänar du in de pengar du lagt. En Didriksson kan du ha i två, tre år och den har dessutom ett visst andrahandsvärde. Dessutom är det kvalité.
    Jag har tre barn och Didriksson har aldrig svikit mig. :)


    Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • LH8989

    Det blir didrikson. Jag hittade både overall, jacka och täckbyxor för under 2000:- så har beställt dom nu =) tack för alla svar

  • Detoxtjejen

    Vilken overall beställde du?


    LH8989 skrev 2014-11-07 21:28:37 följande:

    Det blir didrikson. Jag hittade både overall, jacka och täckbyxor för under 2000:- så har beställt dom nu =) tack för alla svar


  • LH8989
    MammaBecca skrev 2014-11-07 21:21:14 följande:

    Med tanke på allt du får ut av en Didriksson, iom att det går att förlänga armar och dylikt, tjänar du in de pengar du lagt. En Didriksson kan du ha i två, tre år och den har dessutom ett visst andrahandsvärde. Dessutom är det kvalité.

    Jag har tre barn och Didriksson har aldrig svikit mig. :)


    Jag har haft didriksson alla år tidigare och alltid varit nöjd men sen såg jag att kaxs hade också fått bra betyg men igår när jag provade kaxs så kändes det som de är lite mer tighta än didriksson :) hade dessutom glömt bort att man kan förlänga dom och det är ju toppen :)
  • Drottningen70
    LH8989 skrev 2014-11-07 21:28:37 följande:

    Det blir didrikson. Jag hittade både overall, jacka och täckbyxor för under 2000:- så har beställt dom nu =) tack för alla svar


    Var hittade du dem?
Svar på tråden HJÄLP kaxs eller didriksons?