Trygg Hansa gravidförsäkring, lönt att teckna Extra?
Jag har tecknat Gravidförsäkring Gratis (Trygg Hansa) men har hela tiden funderat på att teckna Extra. Det börjar bli bråttom att göra det nu i så fall eftersom jag är i v. 37+1 idag...
Jag ringde Trygg Hansa idag för att höra om det är lönt att jag tecknar Extra eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt. Det planerade snittet är pga komplikationer för min del vid förra förlossningen (detta är mitt tredje barn). Jag fattar ju själv att eftersom det är en planerad operation och inte en akut så är det säkert grejer som då inte ersätts eftersom man vetat om operationen innan.
Jag blev dock inte klok på vad? Snubben jag pratade med på Trygg Hansa sa att det inte täcker sjukhusvistelse efteråt pga snittet och så långt är jag med. Men om jag skulle blöda mycket? (Extra ska täcka blodförlust > 2 liter men gäller det om snittet är planerat?). Eller om något annat händer? Infekton, blodpropp??? Om något händer barnet i samband med snittet eller om barnet är sjukt ändå???
Kan någon som kanske har tecknat Extra och haft ett planerat kejsarsnitt berätta vad du har fått ersättning för?
Snubben jag pratade med verkade inte vara så insatt så jag blev inte så mycket klokare efter det samtalet. Enligt honom är det inte lönt att jag tecknar Extra.