• estrell

Någon som vågar sola solarium??

Börjar bli så hiiiiimla blek och tråkig att jag snart inte står ut!!! Finns det någon som solar här, och inte fått fula pigmentfläckar??? Frågan är om det är vanligt att man får dessa fläckar eler är det mer undantag.....??

Kan det vara farligt för bebben att sola???

// Estrell v 20

• Svar på tråden Någon som vågar sola solarium??
  • Glaskulan

Jag har solat...dels var jag på solsemester i en vecka i början av året och sedan har jag solat solarium ett par ggr utan att få pigmentfläckar. Tänk bara på att skydda magen med en handduk! Bebisen tycker inte om ljuset!

• Johannah 2

Skyddade du magen i vanliga solen också eller bara i solariet?

Kram Jonna

• Pingla med en åsikt

med tanke på vilka hemska märken jag fick i ansiktet förra graviditeten när jag solade så:

ALDRIG I LIVET

• marmelade

Det finns ju rätt ok "brun utan sol" nu för tiden där man inte blir morotsfärgad så jag tänker nog köra på det!

• anja1661

jag solade inte solarium men var i egypten o låg o solade hela dagarna! fick inga pigmentförändringar...
    men solarium skulle jag nog skippa...

• junis

Har faktist solat solarium idag. 3: gången under graviditeten. Det är nog inte faligare att sola när man är gravid mer än annars. Jag skyddar magen me mörk t-shirt bara för ljusets skull.
    men jag känner som du. man känner sig så grå blek o trist. skönt me lite färg som piggar upp vardagen lite. =)

• elso

Någon som testat sån här dusch? Färg som håller rätt bra har jag hört. Vet inte var man kan göra det någonstans och hur mycket det kostar men det borde väl vara helt ofarligt för oss? Eller?

• Kramig 76

Jag har solat solarium flera gånger utan att ha fått fläckar. Har även hört att man inte behöver skydda magen med nå´t, för ljuset tränger inte in till barnet, men man hör ju olika svar på det.
    Jag skyddar inte min mage när jag solar.

• estrell

Pingla med åsikt: Har du känslig hy även då du inte är gravid, och då tänker jag typ att du lätt bränner dig, eller har välldigt ljus hy??

Svar på tråden Någon som vågar sola solarium??