Min chef ljuger för mig, vet inte hur jag ska hantera situationen
Har uppstått en väldigt jobbig situation på mitt jobb, eller den har väl pågått rätt länge. Vill börja med att säga att jag gjort en massa fel på jobbet, inget som helst brottsligt eller så men har mått väldigt dåligt pga en konflikt med en kollega. Konflikten startade så fort jag började där. Kollegan som behandlade mig illa mådde mycket dåligt och tog ut det på mig. Personen som började innan mig var med om i princip samma sak och var nära på att sluta. Min chef tog inte tag i det här trots att jga sa till och det hela blev bara värre och värre och höll på i ca 1½ till tills jag mådde så dåligt att jag inte kunde sköta mina arbetsuppgifter. Jag mår fortfarande dåligt(men det är mycket bättre) pga att min chef skyller precis allt på mig.
Senaste mötet vi var på var hon fruktansvärt nedlåtande mot mig, har aldrig blivit behandlad så illa av någon, började gråta flera gånger under mötet för jag kunde inte fatta att det var sant.
Tidigare har hon aldrig påstått att hon försökt ta tag i situationen med kollegan som betedde sig illa nu helt plötsligt säger hon att hon gjorde, hade möten med denna personen upprepade gånger pga konflikten med mig. Det är en ren lögn och jag kan bevisa det. Kollegan som betedde sig illa då har jag inga som helst problem med idag då vi pratat och jag förstår att hon inte menade något illa då hon mådde så pass dåligt, hon kunde inte hjälpa det. Hon har fått hjälp och hon mår idag bra.
Hon bekräftar att min chef Aldrig pratade med henne om det här då. Min chef ljög om flera andra saker som jga också kan bevisa. Ska ha möten med facket och gå igenom allt.
Jag har hela tiden varit väldigt noga med att inte beskylla min chef utan jag har verkligen visat förstående för att det blev som det blev. Hon var ny och hon visste inte hur hon skulle agera i den situationen, jag kunde dessutom sagt till igen eftersom det fortsatte. Jag var också ny och det var mitt första fasta jobb så jag vågade inte. Jag är alldeles för snäll när det gäller såna här saker, blir ofta överkörd och har svårt att säga ifrån.
Min chef kommer med elaka kommentarer jämt och ständigt, säger emot nästan allt jag säger. Hon hävdar saker in i absurdum. Hon känner sig uppenbarligen attackerad och när hon gör det kan hon liksom inte sluta att hävda vissa saker, hur dumma dom än är. Sen dagen efter kan hon vara trevlig och allt är som vanligt igen, som två olika personer.
Jag är helt förkrossad över att det blivit så här, mina anhöriga vill att jag slutar då jag mår så dåligt över situationen. Allt min chef säger som jag vet inte stämmer kan jag inte bevisa. Jag har ju dessutom gjort en massa fel och det står jag såklart för och jag försöker verkligen, det gör jag.
Någon som kan ha någon aning om varför hon gör så här? Jag förstår inte. Är det för att felet hon gjorde var så pass allvarligt att det skulle kunna bli konsekvenser för henne? Det Inte vad jag är ute efter. Jag vill bara inte bli behandlad på det här sättet, hon ljuger och är fruktansvärt nedlåtande mot mig.
Jag vill bara att hon slutar behandla mig på det här sättet. Vet inte vad jga ska göra. Trivs med mina arbetsuppgifter relativt bra, trivs med mina kollegor och vill ju inte sluta men mår skit av allt det här, vaknar om nätterna och gråter.
Någon med insyn som vet hur det här kan tänkas sluta? Vad konsekvenserna kan bli?