• Humlan88

Snyggt med mörka köksluckor?

Är det snyggt med mörka köksluckor eller är det bara vitt, vitt vitt som gäller nu?

• Svar på tråden Snyggt med mörka köksluckor?
  • myskmalva

Vad som är snyggt och vad som "gäller" är ju inte nödvändigtvis samma sak... Personligen föredrar jag ljusa luckor, inte för att mörka luckor är fult men för att det gör rummet mycket mörkare. Så mitt råd är att du väljer färg efter om du vill att köket ska kännas ljust och luftigt eller mörkt och mysigt. Båda har ju sina fördelar.

• Tihi

Visst kan det vara snyggt med mörka luckor men personligen tror jag att jag skulle tröttna på mörka luckor snabbt jämfört med vitt eller ljust trä.

• Houdini

Vi har haft både vita och mörka träfärgade skåpluckor samtidigt.

Har nu målat om i köket och gett skåpen och luckorna samma färg ljusgrått och köket blev mycket ljusare med en gång. Väggarna blev också grå en ännu ljusare nyans av grått. det blev skitsnyggt tycker jag.

Man måste inte ha vitt man kan ha vilken färg man vill och trivs med tycker och inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Det är ju inte de andra som ska bo och leva i min bostad.

Det är så skönt att inte bry sig om vad andra tycker och tänker om hur jag har valt att ha det, vare sig det gäller möbler, färg på väggar eller prydnadssaker.

Det är vårt hem och vi som ska trivas där.

Försök att tänka så.
    Och vill du ha mörka luckor kör på det. Man kan ju måla om dom om det inte skulle bli bra.

• Lillalivetimagen

Vi har mörka luckor, gjorde om köket för 1 år sedan. Mahogny/valnöt. Vi är väldigt nöjda och kommer inte tröttna i första taget :)

• Stårschan

Jag har alltid tyckt att det är snyggt, men det är väl helt irrelevant då det inte är mitt kök som avses.

TS - ska du göra om i köket ska du enbart bry dig om vad du och den/de du bor med gillar. Det är det enda som spelar någon roll.

Svar på tråden Snyggt med mörka köksluckor?