• Aumeå

Tiggare får lägenhet gratis, rätt eller fel?

I Umeå har vi tiggare nästan utanför varje stor affär, först hade dom husvagnar med sig som dom sov i, men efter att dom blivit nekade att bara placera upp husvagnen hur och var som helst så får dom lägenheter istället,är detta inte lite konstigt?vi har ute liggare och folk som har det svårt som är svenskar och dom får inte samma hjälp.

• Svar på tråden Tiggare får lägenhet gratis, rätt eller fel?
  • SpanskaFlugan
    Aumeå skrev 2014-11-08 15:27:28 följande:

I Umeå har vi tiggare nästan utanför varje stor affär, först hade dom husvagnar med sig som dom sov i, men efter att dom blivit nekade att bara placera upp husvagnen hur och var som helst så får dom lägenheter istället,är detta inte lite konstigt?vi har ute liggare och folk som har det svårt som är svenskar och dom får inte samma hjälp.

Källa på att de får "gratis lägenheter"? Eller sprider du bara illvilliga rykten?
  • washo

Helt rätt. Alla ska vi hjälpas åt att uppfylla basbehovet!

Mat vatten och tak över huvudet har alla på jorden rätt till och det är varje människas plikt att dela med sig. Väx ur sandlådan förfan!!!!!!!
  • manfrsthlm

om det stämmer...sjukt, men som sagt källa på det

KIK: KRILLESTHLM1
  • SpanskaFlugan

Och om liggarna är ute bör ni ta in dem. Liggare blir förstörda om de ligger ute.
  • Aumeå
    washo skrev 2014-11-08 15:30:02 följande:
    Helt rätt. Alla ska vi hjälpas åt att uppfylla basbehovet!

Mat vatten och tak över huvudet har alla på jorden rätt till och det är varje människas plikt att dela med sig. Väx ur sandlådan förfan!!!!!!!
    Jag bryr mig inte om dom får lägenhet eller inte, tycker bara det är konstigt att dom döljer att det är så, varför inte berätta det, istället som nu att dölja det.helt klart alla ska ha tak över huvudet och mat.
  • washo
    Aumeå skrev 2014-11-08 15:47:21 följande:

Jag bryr mig inte om dom får lägenhet eller inte, tycker bara det är konstigt att dom döljer att det är så, varför inte berätta det, istället som nu att dölja det.helt klart alla ska ha tak över huvudet och mat.

Hur vet du att TS talar sanning! Vem döljer det?

I övrigt håller jag med dig!
  • Gert

Varför ska tiggare som inte är svenska medborgare få lägenheter gratis när inga andra får det? Sverige är sjukt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Centurione

Jag hoppas verkligen att det där inte är sant. Menar du verkligen att tiggarna får en lägenhet per familj, eller är det EN lägenhet som upplåtits för att kunna användas som masslogi..? I så fall är det inte lika illa men inte bra heller, för ju mer man underlättar för dem desto fler kommer att komma hit...

• Aumeå

Ja det är sant, kommunen är rädd för kåkstäder och ger dom lägenhet istället, sedan om det är per familj eller visst antal vet jag inte, källan är o relevant.Frågan var bara rätt eller fel, varför dölja det, 

• Centurione
    Aumeå skrev 2014-11-08 17:12:56 följande:

Ja det är sant, kommunen är rädd för kåkstäder och ger dom lägenhet istället, sedan om det är per familj eller visst antal vet jag inte, källan är o relevant.Frågan var bara rätt eller fel, varför dölja det, 

Är det det här du menar?

www.vk.se/1311787/fi-kommunen-gor-for-lite

Där står det att Fi VILL detta. Inte att det har gått igenom. Har svårt att tro att det skulle gå igenom, faktiskt. Däremot kanske något natthärbärge.
Svar på tråden Tiggare får lägenhet gratis, rätt eller fel?