Bäst kattmat från mataffär?
Vilken är den bästa blötmaten till katt från typ Ica?
Finns det någon som är ok eller är alla förkastliga?
Ikväll har jag köpt med mig
- Gourmet
- Sheba
- Pussi
- Mjau
Vilka är bäst av dessa?
Vilken är den bästa blötmaten till katt från typ Ica?
Finns det någon som är ok eller är alla förkastliga?
Ikväll har jag köpt med mig
- Gourmet
- Sheba
- Pussi
- Mjau
Vilka är bäst av dessa?
Tycker Mjau är bäst, köper även Bozita men den finns inte i mataffären.
Både Gourmet och Pussi är Purina, och Purina har ju rätt bra rykte om sig. Pussi ska dock vara lite halvdant. Sheba har, vad jag läst, både bra och mindre bra blötmat för katter, så där gäller det att det är rätt sort. Mjaus största plus är nog att det är svenskproducerat med inhemska råvaror, dock ska man visst undvika varianterna med gele och istället välja varianterna med sås.
Jag har ju inga katter, så jag kan bara säga vad andra säger till mig, och sedan läsa på innehållsförteckningen. Syrrans katter får Mjau.
Tycker Mjau är bäst, köper även Bozita men den finns inte i mataffären.
Det jag har hört så är Mjau den blötmat som passar katter bäst.
Både Gourmet och Pussi är Purina, och Purina har ju rätt bra rykte om sig. Pussi ska dock vara lite halvdant. Sheba har, vad jag läst, både bra och mindre bra blötmat för katter, så där gäller det att det är rätt sort. Mjaus största plus är nog att det är svenskproducerat med inhemska råvaror, dock ska man visst undvika varianterna med gele och istället välja varianterna med sås.
Jag har ju inga katter, så jag kan bara säga vad andra säger till mig, och sedan läsa på innehållsförteckningen. Syrrans katter får Mjau.
Vi kör med Whiskas eller Purina Friskies till vår katt. Torrfoder från Mjau.
Min katt är väldigt kräsen och äter enbart Sheba kalkonfrikassé :)
Tack för era kommentarer :)
Lite blandade svar och åsikter helt enkelt
Mjau blötmat. Det har jag fått till mig varje gång vi köpt blötmat på djursjukhuset till vår ena katt.
Nu vägrar mina det ändå, så det kvittar ju. Men den ska vara bäst enligt dom. Men det går säkert isär..