• Akua

Bäst kattmat från mataffär?

Vilken är den bästa blötmaten till katt från typ Ica?

Finns det någon som är ok eller är alla förkastliga?

Ikväll har jag köpt med mig

- Gourmet

- Sheba

- Pussi

- Mjau

Vilka är bäst av dessa?

• Svar på tråden Bäst kattmat från mataffär?
  • Abbe83

Tycker Mjau är bäst, köper även Bozita men den finns inte i mataffären. 

• Aniiee

Både Gourmet och Pussi är Purina, och Purina har ju rätt bra rykte om sig. Pussi ska dock vara lite halvdant. Sheba har, vad jag läst, både bra och mindre bra blötmat för katter, så där gäller det att det är rätt sort. Mjaus största plus är nog att det är svenskproducerat med inhemska råvaror, dock ska man visst undvika varianterna med gele och istället välja varianterna med sås.

Jag har ju inga katter, så jag kan bara säga vad andra säger till mig, och sedan läsa på innehållsförteckningen. Syrrans katter får Mjau.

Abbe83 skrev 2014-11-08 17:15:02 följande:

Tycker Mjau är bäst, köper även Bozita men den finns inte i mataffären. 

Bozita finns inte i din mataffär. Det finns dock i min mataffär. Så var försiktig när du svänger dig med begreppen Solig
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Zadre

Det jag har hört så är Mjau den blötmat som passar katter bäst.

• Meddelande borttaget
  • Abbe83
    Aniiee skrev 2014-11-08 17:52:48 följande:

Både Gourmet och Pussi är Purina, och Purina har ju rätt bra rykte om sig. Pussi ska dock vara lite halvdant. Sheba har, vad jag läst, både bra och mindre bra blötmat för katter, så där gäller det att det är rätt sort. Mjaus största plus är nog att det är svenskproducerat med inhemska råvaror, dock ska man visst undvika varianterna med gele och istället välja varianterna med sås.

Jag har ju inga katter, så jag kan bara säga vad andra säger till mig, och sedan läsa på innehållsförteckningen. Syrrans katter får Mjau.

Bozita finns inte i din mataffär. Det finns dock i min mataffär. Så var försiktig när du svänger dig med begreppen Solig
    Trodde inte Bozita fanns i mataffären, har aldrig hittat Bozita i nån mataffär. 
  • Aniiee
    Abbe83 skrev 2014-11-08 18:19:56 följande:
    Trodde inte Bozita fanns i mataffären, har aldrig hittat Bozita i nån mataffär. 
    Jag vet inte om det är så där supervanligt, men alla mataffärer har ju sina egna avtal och sin egna kundkrets som efterfrågar olika saker. Här har de både Bozita kattmat och Magnussons hundmat, de har haft in RC hundmat och Hill's både katt- och hundmat på prov.

Men å andra sidan har den andra affären här, där vi brukar handla, knappt ens Frolic och Friskies, så det är så olika.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • IsaStardust

Min katt är väldigt kräsen och äter enbart Sheba kalkonfrikassé :)

• Akua

Tack för era kommentarer :)

Lite blandade svar och åsikter helt enkelt

• nozpa

Mjau blötmat. Det har jag fått till mig varje gång vi köpt blötmat på djursjukhuset till vår ena katt.
    Nu vägrar mina det ändå, så det kvittar ju. Men den ska vara bäst enligt dom. Men det går säkert isär..

Svar på tråden Bäst kattmat från mataffär?