Anonym (Bonusmamma som undrar) skrev 2014-11-08 17:14:45 följande:
Jag håller med dig. En liten förkylning är såklart inget att tjafsa om men t ex magsjuka eller influensa är onödigt att sprida vidare till ytterligare en familj. Speciellt om det finns väldigt små barn i familjen.
Klarade bebisen sig från magsjuka?
En av anledningarna till att jag undrar är för att vi fick hem bonus (14 år) igår och tydligen går magsjuka hos mamman. Inatt och idag har bonus mått illa och kräkts en gång, magsjuka med stor sannolikhet. Förutom att vi har en tjej på 1,5 år här hemma som jag inte vill ska drabbas ska jag resa bort på måndag, något jag verkligen sett fram emot. Vore så jäkla typiskt om jag åkte på magsjuka då..
Jag var instängd i sovrummet med bebisen under de värsta två dagarna och mannen sprang runt och torkade och spritade toaletter och handtag flera ggr per dag, fönstrena på vädring med, så det gick bra :)
Vet att vissa resonerar att man inte ska göra skillnad på bonus o bio och att man aldrig skulle lämna bort sjuk bio, men grejen är att det känns sällan som att man tänker på allas bästa. Här har man ju möjlighet att barnen ska få stanna på ett tryggt ställe och slippa smitta flera, det har man ju inte med bio. Och antal dagar/gånger jämnar säkert ut sig för mamman och pappan om man har det som rutin.
Tråkigt att ni fått hem magsjuka... Har ni olika toaletter så är det en bra avgränsning, vädra, sprita handtag (och lampknappar). Vitpepparkorn? :)