Vilket pojknamn till Davids syskon?
Vi är inte gravida än, och det tar nog ett tag, men på skoj har vi börjat prata namn till ev syskon. Detta är våra respektive topp3-namn när det gäller killar. Vilket gillar ni bäst?
Sonen heter David.
Vi är inte gravida än, och det tar nog ett tag, men på skoj har vi börjat prata namn till ev syskon. Detta är våra respektive topp3-namn när det gäller killar. Vilket gillar ni bäst?
Sonen heter David.
William - Av någon anledning är det ett hatnamn. Jag kan inte riktigt komma på något bra argument för det. Kanske är det för att det ser så trubbigt och elakt ut. Kanske för att jag avskyr Ville. Känns också ganska uttjatat.
Jonatan - Också lite ut av ett hatnamn. Inte har jag något riktigt bra argument heller här. Men "Jonte" är hemskt i varje fall.
Ossian - Ett roligt, lite busigt och pillemariskt namn, men ändå bra på vuxen. Låter vackert och jag får mys-vibbar.
Adam - Heter varannan av mina klasskompisar genom hela skoltiden. Väldigt uttjatat således. Något intetsägande.
Marius - Om jag bortser från att jag får upp bilden av en strandraggare i huvudet så är det bra, enkelt, gångbart. Bara inte min grej.
Carl - Väldigt vackert, enkelt, gångbart och allmänt bra på alla vis. Inget man kan störa sig på.
1. Carl
2. Ossian
3. Marius
4. Jonatan
5. Adam
6. William
Marius tycker jag var väldigt tufft och ovanligt!
Carl är ju en classiker och riktigt fint det med! :)
William, Adam, Jonathan är ju väldigt vanliga namn (speciellt William som legat högt i tio top och hundra top listorna länge) och det brukar ju inte vara sådär jättekul i skolan att bli "Adam b" tex...
Ossian ovanligt, men tycker inte att det är så fint tyvärr.
LYCKA TILL MED BÄBIS-SKAPANDET!!!! Och ibland går det snabbare än man tror ;)
Jag räknade med några månader nu med senaste ungen (nr3) men det tog bara 1... (Fastän jag var överst och gick på toa direkt efteråt och hade fått för mig att det var svårare då... Haha!) var sjukt förvånad och kände mig lite "oförberedd" trots att det var planerat, med glad! (Sorry för OT! Har en tendens att babbla lite :/)
Jonatan!
Röstade på Adam, men gillar Carl också :
William helt klart! Jättebra namn!
Ossian är ett så jävla fult namn, Skulle ha bytt namn om min mamma eller pappa gett mig det namnet.
De andra är helt ok. Lycka till!
William - Helt okej men har blivit väldigt populärt så det känns lite uttjatat. Passar dock bra med David, två namn som funkar bra internationellt.
Jonatan - gillar det inte, vet inte riktigt varför men känns lite tråkigt.
Ossian - älskar det! Det är inte jättevanligt men ändå så funkar det i de flesta sammanhang. Passar bra med David.
Adam - har inget emot det, fint men inte på min topplista.
Marius - njaa är inte jätteförtjust i det. Tycker inte att det passar sig med David.
Carl - Klassiskt, fint. Passar väldigt bra med David, båda namnen känns "stabila".
Min ordning:
Ossian
Carl
William
Adam
Marius
Jonatan
Tycker David och Adam var passande. Båda innehåller både D och A.