Vilket flickamn till Davids syskon?
Vi är inte gravida än, och det tar nog ett tag, men på skoj har vi börjat prata namn till ev syskon. Detta är våra respektive topp3-namn för flickor. Vilket gillar ni bäst?
Sonen heter David.
Vi är inte gravida än, och det tar nog ett tag, men på skoj har vi börjat prata namn till ev syskon. Detta är våra respektive topp3-namn för flickor. Vilket gillar ni bäst?
Sonen heter David.
Hanna eller Lillian, tveklöst. Otroligt vackra namn! Röstade på Hanna.
David är ett bibliskt namn, därför passar Hannah bäst.
Rosa - Jag gillar det, delvis iaf. Det är väldigt vackert, blommigt och trevligt, men kanske inte så auktoritärt eller vad man ska säga. Ingen kraft i. Folk kommer säga "konamn", men det tycker jag bara är positivt, jag älskar kor!
Emelie - Gillar icke. Namn från min generation, således såååå uttjatat. Det låter på något vis lite elakt. Det är också rätt platt och vekt.
Hanna -Bra, enkelt, rent. Ljuvt, men seriöst.Gångbart på alla vis. Möjligen något intetsägande.
Simone - Hatnamn. Det låter så elakt och beräknande. Dålig erfarenhet av persontypen. Inte speciellt seriöst.
Lilian - ÄLSKAR! Vackert och blommigt, men rivigt och seriöst trots att det innehåller "lil". Hoppas att det inte blir Lily som smeknamn. Trevliga tweed dam-vibbar. Rätt i tiden, men ännu inte speciellt använt. Topp!
Thelma - Jag måste erkänna att jag tycker att det låter något konstlat och inte passar in i den svenska namnfloran riktigt. Det låter ganska mjäkigt och barnsligt.
1. Lilian
2. Hanna
3. Rosa
4. Emelie
5. Thelma
6. Simone
Rosa, fast hellre Rose!
Simone - Hatnamn. Det låter så elakt och beräknande. Dålig erfarenhet av persontypen. Inte speciellt seriöst.
Tänkte direkt på Emelie när jag läste att ni har en David. Såg sedan att ni hade Emelie som alternativ
Röstade på Hanna. Enkelt, vackert och passar bra med David.
Tyckte David och Thelma hade varit sött :)
Vilka "vi" är det som ska bli gravida?
Angående namnet tycker jag att Rosa är finast.