• nozpa

Manduca bärsele.

Har kollat lite på den bärselen. Är det olika modeller eller? Fattar ingenting, priserna verkar skilja sig. Även materialet.
    Någon som har erfarenhet av dessa? Erfarenheter? Eller tips på annan bättre bärsele.

• Svar på tråden Manduca bärsele.
  • solskenskaka

Jag har en! Mkt nöjd. Tror bara det är en modell, men vissa färger kostar mer. Tyckte den var mkt skönare än ergo baby. Finns en butik i Helsingborg som säljer båda, om du råkar bo det minsta i närheten hade jag åkt dit och testat. Kan bero på hur man är byggd vilken som är skönast!

• Flickan och kråkan

Jättebra bärsele.....så länge bäraren inte är liten i kroppen. Sambon har använt sin manduca flitigt. Mig passar den inte.

• nozpa

Tack! Okej, då antar jag att det bara beror på material och färg att det skiljer sig i pris. Någon såg jag var 100% bomull, och någon hade yttermaterial i canvas och bomull. Och det är den jag kollat på, eller blivit sugen på. Samma som winnethepoh länkade till. Fast den svarta.

Hur funkar det att bära på höften? Tänk att använda den både till både min 20 månaders, samt min 3 veckors. Lite beroende på vad vi ska hitta på. Antar att lillplutten har jag framtill, men tänkte på min 20 månaders. Henne har jag nog helst på ryggen, eller allra helst höft. Funkar det tror ni?

Jag är 166, är det för kort? Maken är 180.

Och så undrar jag över dessa zinIN, vad är det till för?

• Flickan och kråkan
    nozpa skrev 2014-11-09 23:04:34 följande:

Tack! Okej, då antar jag att det bara beror på material och färg att det skiljer sig i pris. Någon såg jag var 100% bomull, och någon hade yttermaterial i canvas och bomull. Och det är den jag kollat på, eller blivit sugen på. Samma som winnethepoh länkade till. Fast den svarta.

Hur funkar det att bära på höften? Tänk att använda den både till både min 20 månaders, samt min 3 veckors. Lite beroende på vad vi ska hitta på. Antar att lillplutten har jag framtill, men tänkte på min 20 månaders. Henne har jag nog helst på ryggen, eller allra helst höft. Funkar det tror ni?

På gränsen skulle jag säga. Det beror på om du är smal. Den rekommenderas allmänt större bärare.
  • winnethepooh
    nozpa skrev 2014-11-09 23:04:34 följande:

Ärligt talat har jag aldrig förstått hur man ska göra för att använda den för höftbärning, bara använt till mage och rygg.
  • nozpa
    Flickan och kråkan skrev 2014-11-10 06:26:49 följande:
    På gränsen skulle jag säga. Det beror på om du är smal. Den rekommenderas allmänt större bärare.
    Smal vet jag inte. Men en storlek 38 är jag. Tyvärr finns den inte på babyproffsen här, så kan inte testa den.
    Har du något bättre förslag på bärsele?
  • nozpa
    winnethepooh skrev 2014-11-10 09:13:40 följande:
    Ärligt talat har jag aldrig förstått hur man ska göra för att använda den för höftbärning, bara använt till mage och rygg.
    Hehe, okej. :) Nej hittar inget direkt om det heller.
  • Donum

Manduca är nog jättebra. Jag har inte haft en sådan själv, men den är ju ergonomisk. Vi hade valt den om det inte vore för att vi gillade Becos funktion att kunna byta bärare/plats på barnet utan att behöva ta loss barnet. Tror dock inte att den funktionen finns kvar på de senare modellerna av Beco. 

• Flickan och kråkan
    Donum skrev 2014-11-10 13:27:00 följande:

Manduca är nog jättebra. Jag har inte haft en sådan själv, men den är ju ergonomisk. Vi hade valt den om det inte vore för att vi gillade Becos funktion att kunna byta bärare/plats på barnet utan att behöva ta loss barnet. Tror dock inte att den funktionen finns kvar på de senare modellerna av Beco. 

Det är bara på en av becks selar som det gått - beco butterfly II - som har en innersele. Det gick inte med deras tidigare och inte med deras senare. Butterfly II nytillverkas inte, men går att få tag i begagnat eller där de finns kvar i lager.
  • Donum
    Flickan och kråkan skrev 2014-11-10 13:30:13 följande:
    Det är bara på en av becks selar som det gått - beco butterfly II - som har en innersele. Det gick inte med deras tidigare och inte med deras senare. Butterfly II nytillverkas inte, men går att få tag i begagnat eller där de finns kvar i lager.
    Visste inte att den funktionen inte fanns på den tidigare modellen, bara att de plockat bort den på de senare. Synd! 
  • dvitamin
    Flickan och kråkan skrev 2014-11-10 13:30:13 följande:
    beco gemini - den nya - också, annars har dom skrivit fel på förpackningen  
  • Flickan och kråkan
    dvitamin skrev 2014-11-10 13:44:45 följande:
    beco gemini - den nya - också, annars har dom skrivit fel på förpackningen  
    Nej, beco gemini har ingen innersele så att man kan sätta i barnet i bärselen innan man satt på sig den själv. Eller har det kommit någon ny variant?
  • dvitamin
    Flickan och kråkan skrev 2014-11-10 14:00:43 följande:
    Nej, beco gemini har ingen innersele så att man kan sätta i barnet i bärselen innan man satt på sig den själv. Eller har det kommit någon ny variant?
    aha nä oj, trodde ni menade att man inte kunde bära höft med den men ser nu att det jag läste slarvigt!  
  • oliviaz

Jag ät 165 cm och normalbyggd manducan sitter bra på mig. Jag hade möjlighet att prova min systers innan jag köpte , annars hade jag nog chansat ändå. De är lätta att sälja begagnad .

• nozpa

Beställde precis en manduca nu. Får helt enkelt skicka tillbaks den om den inte funkar.

Svar på tråden Manduca bärsele.