• Anonym (Kondomlisa)

vanligt med sen mens efter dagen efter piller?

Detta kommer låta otroligt korkat, så skäms nästan, men försök hålla er till ämnet!

Har de senaste månaderna haft 26 dagars cykel. Vi har varit duktig med kondom fram tills denna månad! Jag börjar längta efter syskon och han med, så är väl förmodligen därför vi slarvat. Hur som, minns inte vilken dag men mot mitten av cykeln körde vi utan kondom, tänkte inte mer på det, två dagar senare fick jag trådig flytningar - och vi körde oskyddat. Tog ett dagen efter piller dygnet efter, för det passar verkligen inte nu! En eller två dagar senare körde vi oskyddat igen.. Gjort är gjort! (Blir vi gravida så behåller vi, så inga kommenterar om att vi är oansvariga eller borde läsa på om skydd).

Nu är jag på dag 26 och ingen mens i sikte. Ingen mensvärk heller som jag alltid får innan. Inga symtom på nått faktiskt. Hade iofs inga symtom alls när jag väntade tvillingarna så.. Men är det vanligt med sen mens när man tagit dagen efter piller? Jag tog pillret dagen innan eller samma dag som äl. Och jag väger 72 kg, och väger man 75 kg så hjälper inte pillret..

• Svar på tråden vanligt med sen mens efter dagen efter piller?
  • Anonym (mycket vanligt)

Enligt bipacksedeln (som för övrigt inleds med orden "Läs noga igenom denna bipacksedel. Den innehåller information som är viktig för dig.") är det än mycket vanlig biverkning. D.v.s. det drabbar fler än 10% av användarna. Men du ska självklart ta ett test för att vara säker på att du inte är gravid.

• Anonym (Funktion)

Ett dagen efter-piller funkar som så att den skjuter på ägglossningen, om det går. Så att spermier ska hinna dö ut, innan ägget lossar. Men den kan inte skjuta på en ägglossning som redan har startat, så i så fall har dagen efter-pillret ingen effekt. Och det låter som att det finns risk för det i ditt fall...

• Anonym (Kondomlisa)
    Anonym (mycket vanligt) skrev 2014-11-09 20:46:52 följande:

Enligt bipacksedeln (som för övrigt inleds med orden "Läs noga igenom denna bipacksedel. Den innehåller information som är viktig för dig.") är det än mycket vanlig biverkning. D.v.s. det drabbar fler än 10% av användarna. Men du ska självklart ta ett test för att vara säker på att du inte är gravid.

Ja, den läser jag alltid men sen när man sitter där två veckor senare så minns man inte ett ord!
Svar på tråden vanligt med sen mens efter dagen efter piller?