Tips på skön soffa för låg budget!
Vi letar efter en ny soffa eftersom den vi har är sliten. Innan har vi bara köpt begagnade soffor (Vi vill inte köpa begagnade stoppade möbler längre för är rädda att få vägglöss, annars finns det så mkt billiga och fina soffor som är second hand) så vi har inte alls ngn koll på vad en hyfsad soffa brukar kosta och vilka som är prisvärda. Men vi vill att den ska vara bekväm vilken denna vi har inte är, är en lite gammaldags variant. Har även haft en Klippan-soffa innan och den var heller inte skön. Helst vill vi ha en med schäslong eller iaf som är bred nog för att man ska kunna ligga sked/i famnen när man ser på film vilket denna är för smal för.
Några soffor jag har tittat på (på nätet bara). Vilken skulle ni välja om ni ville ha en skön men billig soffa? Ska också åka till butikerna och testsitta dem förstås :) Eller har ni andra sofftips?
den här tycker jag ser skön ut och är ju väldigt billig men tyvärr ingen schäslong:
jysk.se/vardagsrum/soffor/soffor/soffa-beder-3-pers-overdrag-ljusbrun
den här ser inte speciellt skön ut men har schäslong och är ganska billig:
jysk.se/vardagsrum/soffor/soffor/schaslongsoffa-falslev-gra
inte speciellt fin men ser hyfsat skön ut men lite dyr:
jysk.se/vardagsrum/soffor/soffor/schaslongsoffa-gedser-gra-0
Ikea Ektorp. Vad tycker ni om den? Ser skön ut och många klädslar.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29875859/
Ikea Kivik, hur är denna?
Älskar denna färg man kan välja och den ser skön ut med:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69005359/
Ikea Karlstad. Ser ganska skön ut, är den det?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59840651/
Vet inte alls hur Mios soffor är. kvalitet, prisvärdhet? De andra tyckte jag var lite väl dyra men denna var ju ganska billig ändå.
www.mio.se/produkt/nevada/26711504
Emmöbler tycker jag verkar lite dyra. Den här divansoffan hade iaf ok pris men var inte så fin:
www.em.com/produkter/soffor-baddsoffor/ovrigt/hannover-hornsoffa-m-divan-d152-tyg-cannes-svart-0000128102
Vilken skulle ni välja? Eller har ni andra tips på soffor eller butiker? :)