• bullish

Armbåge rakt på bröstbenet, hjälp!

(Detta är det riktiga tråden)

Hej, igår spelade jag en basketmatch och man kan säga att jag kanske kan ha fått en skada? Jag fick en hård smäll av en armbåge rakt på bröstbenet. Jag tänkte inte så mycket på det men det gjorde väldigt ont men fortsatte att spela, men jag spelade inte länge innan jag tyckte att det gjorde för ont så jag bara gick mot bänken med handen mot bröstet och sedan la jag mig över bänken så att jag lutade mot mina armar på bänken. Jag orkade inte jag hade väldigt svårt att andas och kunde inte få luft ordentligt. Tränarna började fråga vad som hände med mig och jag sa vad som hände, men det hände 2 saker mitt i det jag gick in och fick ont, en annan i mitt lag svimmade och en annan i mitt lag tappade andan. Jag var tvungen att sätta mig på bänken men jag kände hur ont det gjorde om jag rätade på mig så jag låg med överkroppen över mina ben. Min mamma kom och frågade hur det var, men det var inget bra. Hon försökte lyfta upp min överkropp men det gjorde så himla ont! Matchen stoppades när det 3 händelserna blev. Men matchen sattes sedan igång och jag spelade inte under hela den matchen. Efter matchen skulle jag ställa mig upp men det gjorde så ont så jag skrek. Jag kunde inte stå rakt med ryggen. Det fanns en läkare som var där och hon pratade med mig. Hon sa att vi skulle hålla koll. Jag kunde inte gå ordentligt. Jag försökte byta om men det gick verkligen inte! Mamma var tvungen att hjälpa mig med matchstället och sporttoppen. Jag kunde inte öppna bildörren. Och kliva in i bilen. Kunde inte åka i ett gupp. Just nu så kan jag fortfarande inte öppna bildörren, göra vissa saker, lyfta tungt och sånt. Mitt liv är nu ganska så begränsat eftersom att det tar varje gång jag nästan gör något.
    Ska jag gå och kolla upp det om det kan vara något? Behöver verkligen få svar! Hjälp mig snälla :(

(Jag är en 14-årig tjej) 
  • Svar på tråden Armbåge rakt på bröstbenet, hjälp!
  • Ogago

Gå till läkaren. Hör vad hen kommer att säga. Sen är du i goda händer.

Svar på tråden Armbåge rakt på bröstbenet, hjälp!