• StreetLightss

Hjälp hårfärg hur få en rödbrun färg?

Hej,

Jag ska färga håret hemma denna gång och tänkte kolla om det finns någon som är kunnig med hårfärger. Just nu har jag platina blont hår som jag tröttnat på och är nu ute efter en ljus brun röd färg det är viktigt att det inte blir för mörkt. Någon som vet något bra märke jag kan använda mig utav? Och om jag ska slänga i en röd färg och sedan en rödbrun färg? Tips mottages tacksamt!Glad

• Svar på tråden Hjälp hårfärg hur få en rödbrun färg?
  • Mascaraklumpar

Jag var i samma sits som du för ett par månader sen. Mitt tips är att gå och rådfråga en frisör, de är ofta jättebra på att säga vad man ska ha för nyanser och säljer dessutom färger/toningar som är bättre än de man köper i affären för i princip samma pris. Själv använde jag en röd skumtoming och efter det en mellanblond intensivtoning vilket blev (och är fortfarande) jättebra.

• StreetLightss

Ja, okej. Har du bild på resultatet? Var du blond när du satte i färgen? Jag bor en bit ifrån, och är ganska  impulsiv av mig så har redan köpt dem färger man behöver som jag har här hemma. Är bara lite osäker om man ska sätta i det i brunt eller blont hår först om det har någon betydelse.. Men ja annars får man nog göra så :)

Svar på tråden Hjälp hårfärg hur få en rödbrun färg?