• scrapparlotta

batteriet laddas ut så snabbt?

Har en samsung galaxy s4. .och den senaste veckan har batteri tiden blivit kortare och kortare. Nu varar bara en full laddning ca 4 timmar...utan att jag gör nåt med den nästan. Vad ska jag göra? Telefonen är ca 8 månader gammal. Så irriterande. Nån som vet nåt? Har inte laddat ner nåt nytt program eller app.

• Svar på tråden batteriet laddas ut så snabbt?
  • Mercurialis

Du har inte möjligtvis Wifi, Bluetooth eller GPS påslagen?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Neelah

Ibland efter uppdateringar har jag märkt att vissa appar startar i bakgrunden och drar en massa batteri. Och som Mercurialis skriver drar även WiFi, GPS och bluetooth mycket batteri. Stäng av allt du inte använder så blir det nog bättre.

Följ dina drömmar
  • scrapparlotta
    Mercurialis skrev 2014-11-10 12:54:24 följande:

Du har inte möjligtvis Wifi, Bluetooth eller GPS påslagen?

Jag har wifi på..men det har jag haft innan med. Har inte uppdaterat den heller. Är precis som innan....men slukar batteri ????
  • Neelah
    scrapparlotta skrev 2014-11-10 13:38:55 följande:
    Jag har wifi på..men det har jag haft innan med. Har inte uppdaterat den heller. Är precis som innan....men slukar batteri ????
    Fast många uppdateringar är ju automatiska.
    Följ dina drömmar
  • scrapparlotta

Den laddar inte upp batteriet bra heller. Har laddat i nästan 2 timmar nu och den har kommit upp i 65 %. Nästan som om nåt skulle vara sönder i den eller? Skit åxå!!!

• Kiiaan

Om du har wi-fi påslagen så kan en del mjukvara ladda ner uppdateringar automatiskt om du inte valt att ta bort den möjligheten i Inställningar, så är det i alla fall på min iPhone. Om telefonen enbart är 8 månader gammal så bör du ha en garanti om det skulle vara något hårdvarufel.

• scrapparlotta
    Kiiaan skrev 2014-11-10 14:54:05 följande:

Om du har wi-fi påslagen så kan en del mjukvara ladda ner uppdateringar automatiskt om du inte valt att ta bort den möjligheten i Inställningar, så är det i alla fall på min iPhone. Om telefonen enbart är 8 månader gammal så bör du ha en garanti om det skulle vara något hårdvarufel.

Hur vet jag det då??
  • Majsan70

Batterierna på den telefonen är känt dåliga. Jag köpte ett nytt i våras och fick jättebra hållbarhet på mina laddningar. Telefonen fungerade mycket bättre efter batteribytet oxå.

• Prime

Oftast är det mjukvarufel. Har du senaste varianten?

• nytt eller gammalt

Alla som jag känner som har Samsung klagar över samma som du, batteriet laddar ur snabbt och laddar sen upp långsamt. Flera på mitt jobb har helt nya Samsung (vet ej modell) och de har haft det såhär från början.

• scrapparlotta
    Majsan70 skrev 2014-11-10 16:04:55 följande:

Batterierna på den telefonen är känt dåliga. Jag köpte ett nytt i våras och fick jättebra hållbarhet på mina laddningar. Telefonen fungerade mycket bättre efter batteribytet oxå.

Köpte du ett helt nytt batteri och bytte då? Det hjälpte? Tänk om man köper ett och får tag på samma skit. Var köpte du det?
  • scrapparlotta
    Prime skrev 2014-11-10 16:06:14 följande:

Oftast är det mjukvarufel. Har du senaste varianten?

Ja jag tror det. Det verkar inte finnas nån ny uppdatering..
  • scrapparlotta
    nytt eller gammalt skrev 2014-11-10 16:11:41 följande:

Alla som jag känner som har Samsung klagar över samma som du, batteriet laddar ur snabbt och laddar sen upp långsamt. Flera på mitt jobb har helt nya Samsung (vet ej modell) och de har haft det såhär från början.

Fast min telefon har funkat perfekt hittills. Det är dom senaste dagarna som jag märkt det. Och idag är det katastrof. Laddat tre gånger idag....och det går sååå långsamt att ladda den. Blir galen.

Vad gör jag?
  • Majsan70
    scrapparlotta skrev 2014-11-10 18:30:34 följande:
    Köpte du ett helt nytt batteri och bytte då? Det hjälpte? Tänk om man köper ett och får tag på samma skit. Var köpte du det?
    Jag köpte helt nytt hos en batterihandlare och telefonen blev som ny. Dock så är hållbarheten inte så lång på de batterierna så jag räknar med att byta igen i vår. Å andra sidan kostade batteriet 200 spänn så ingen större utgift.
    Min man hade samma problem och även han bytte batteri o fick ordning på det, 
  • scrapparlotta
    Majsan70 skrev 2014-11-10 19:54:47 följande:
    Jag köpte helt nytt hos en batterihandlare och telefonen blev som ny. Dock så är hållbarheten inte så lång på de batterierna så jag räknar med att byta igen i vår. Å andra sidan kostade batteriet 200 spänn så ingen större utgift.
    Min man hade samma problem och även han bytte batteri o fick ordning på det, 
    Ok, tack! Får väl bli ett nytt batteri då. Hur gammal var din telefon då när den började bli så dålig? Laddade den upp dåligt med då? Nu har min laddat i tre timmar och den är inte fulladdad än

• Majsan70
    scrapparlotta skrev 2014-11-10 19:58:44 följande:
    Ok, tack! Får väl bli ett nytt batteri då. Hur gammal var din telefon då när den började bli så dålig? Laddade den upp dåligt med då? Nu har min laddat i tre timmar och den är inte fulladdad än
    Jag köpte min telefon i september förra året och i april började den krångla. Precis allt krånglade till slut. Nu inga som helst problem längre.
  • scrapparlotta
    Fia 28 skrev 2014-11-11 10:07:56 följande:

Har du testat starta om den ifall något har hängt upp sej?

Japp, har stängt av den två gånger. Det var min första tanke också...att nåt hade hängt sig eller så. Men icke.

Nu är ett batteri beställt, orkar inte gå och försöka få den lagad på netonnet. Tar säkert det flera veckor innan man får tillbaka den...om dom nu gör nåt åt det. Så jag har köpt ett nytt, hoppas det kommer imorgon.

Tack för alla svar :)
  • Bergling

Sent tips kanske men har du kollat under Batteri i inställningarna vad det är som drar batteri?

• zZzZz

ett tips är att beställa ett original batteri, lågpris kopior blir utslitna riktigt fort och så är man tillbaka på samma ställe igen kort efter...

Svar på tråden batteriet laddas ut så snabbt?