• Anonym (Morsaan)

Pappan till min dotter vill inte ha med henne o göra, men jag vill lägga till hans efternamn som andra namn, Tycker ni jag ska göra de?

Jag har barn med en kille som aldrig träffat sin dotter o han vill inte göra de heller, hon är snart 2 år..

O jag vill att hon ska ha något från han, så hon har farmors förnman som andra namn, men jag tänkte också lägga till hans efternamn som andra namn???
    De är mer för att hon ska veta att hon har något från sin pappa... Även om dem aldrig kommer att träffas"!

Tycker ni jag ska göra de??

• Svar på tråden Pappan till min dotter vill inte ha med henne o göra, men jag vill lägga till hans efternamn som andra namn, Tycker ni jag ska göra de?
  • Anonym (Morsaan)
    Tines skrev 2014-11-10 18:43:17 följande:

Nej, jag ser ingen anledning till varför du ska göra det.......

Skrev ju de, för att hon ska ha något från sin pappa... O vrf inte???
  • Långbenopluto
    Anonym (Morsaan) skrev 2014-11-10 18:45:02 följande:
    Skrev ju de, för att hon ska ha något från sin pappa... O vrf inte???
    För att han inte vill ha med barnet att göra, du kan inte tvinga honom att ha nåt med barnet att göra.....
  • FrökenCarlsson

Nej, han vill inte ha med barnet att göra. Det blir ju ingen bra påminnelse för barnet att heta hans namn då!

• Anonym (Mamma)

Så du vill påminna din dotter om att hennes pappa inte vill ha henne?

• Nyfiken gul

varför skulle barnet vilja bli påmint om sin far som inte vill veta av henne?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Morsaan)
    FrökenCarlsson skrev 2014-11-10 18:48:33 följande:

Nej, han vill inte ha med barnet att göra. Det blir ju ingen bra påminnelse för barnet att heta hans namn då!

Tänker tvärtom, hon kanske tror att de är mamma som sagt att hon inte får träffa han. O nej jag tror inte hon skulle bli extra påminnd för att hon har hans namn som andra namn.

Var de fel o döpa henne till farmors förnamn i andra namn också då?
  • Anonym (Morsaan)
    Nyfiken gul skrev 2014-11-10 18:50:00 följande:

varför skulle barnet vilja bli påmint om sin far som inte vill veta av henne?

Men de vet vi ju inte om några år??? han kanske kommer ??

vrf ska hon inte ha något från sin pappa? så hon ser att hon har en pappa!

• Snällasötarara

Nej, det tycker jag inte. Ge henne bara extra kärlek o se till att finnas där när frågorna om pappa kommer? Träffar hon pappans släkt?

• Anonym (123)
    Anonym (Morsaan) skrev 2014-11-10 18:54:46 följande:
    Men de vet vi ju inte om några år??? han kanske kommer ??

vrf ska hon inte ha något från sin pappa? så hon ser att hon har en pappa!
    Men du kommer väl att tala om för henne att hon har en pappa?
Svar på tråden Pappan till min dotter vill inte ha med henne o göra, men jag vill lägga till hans efternamn som andra namn, Tycker ni jag ska göra de?