• emzerus

Kan gravtesten bli strakare efter missfall?

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).
    I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett igår o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

• Svar på tråden Kan gravtesten bli strakare efter missfall?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Styrkan på testet är slupmässigt och visar inte på hur hög halt hormon det finns utan bara att det finns. Det är bara tester med veckoindikator som visar det. Många kvinnor har blödningar under en helt normalt graviditet. Får du mycker ont eller känner dig allmänpåverkad ska du söka vård akut,

Lycka till

• emzerus

Okej men jag tog sån med vecoindikator också och innan blödningen och precis efter blödning visade den på 1-2 och igår morse (1 v efter blödningens start)så stod det 2-3. Så den hade ju också gått upp ett steg.

Kan man blöda som en mens och att allt ändå är som det ska?
    Vad jag har sett så har det inte varit nå klumpar utan "bara" rött blod.

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Man kan blöda som mens under en graviditet. Ett missfall är inte alltid en blödning med klumpar utan kan även vara en liten blödning. Man kan aldrig säga om en blödning är ett missfall eller inte. Håller tummarna för er

• emzerus

Gjorde vul idag o läkaren han såg ingen hinnsäck eller någonting :( jag är i v 6+2. Tog blodprov o ska tillbaka på onsdag o ta blodprov för att se hcg-nivåerna... Han sa att om jag vore gravid borde han ha sett en hinnsäck idag men att det kanske kan vara för tidigt...så jag känner mig väldigt förvirrad :(

Tog gravtest hemma igår morse o det visar fortfarande gravid o jag har massa symtom kvar.

Kan man vara gravid i v 6+2 utan att hinnsäcken syns?

• emzerus

Jag tog Ältest o fick utslag på det den 16 oktober, men betyder det att ägget befruktades precis då eller kan det ta några dagar?

Kan graviditetstesten fortfarande visa starkt positivt 2 veckor efter blödningens start när man "bara" är i v 5/6 om det var ett missfall?

Läkaren pratade om utomkvedes, borde jag inte ha väldigt ont då?

Svar på tråden Kan gravtesten bli strakare efter missfall?