• Amanda84

    Var hittar jag regnkläder i storlek 68?

    Min pojke som fyller 4 månader om en vecka älskar att gunga. Problemet är att det oftast är regnvått i "bebisgungorna" på lekplatsen och även om det inte har regnat på ett dygn så samlas vatten i gungan vilket ligger kvar lagom tills det är dags att regna igen.

    Jag har nu letat överallt efter ett par galonbyxor i strl 68 som jag kan dra utanpå overallen, men jag hittar inte det någonstans. Just nu har han strl 68 i byxor och 62 i tröjor. Jag är egentligen på jakt efter en regnoverall men då tror jag att strl 74 blir för stor. Nu verkar det inte ens finnas regnbyxor i storlek 68. Är det någon som vet var man kan köpa det?

  • Svar på tråden Var hittar jag regnkläder i storlek 68?
  • Skumbollen
    Kråkans älskling skrev 2014-11-10 21:37:04 följande:

    Kanske inte det svar du vill ha, men är det inte enklare att ta med en trasa att torka av gungan med?


    Haha, precis vad jag skulle skriva :) en Ikea tvättlapp i väskan och problemet är löst :)
  • Amanda84

    Jo, det gör jag nu med men det är svårt att få det helt torrt, och visst är gungan det största problemet, men det finns ju annat på lekplatsen som är roligt. Han står gärna och hoppar om man håller honom under armarna men ibland går han ner på knä och sanden kan ju vara ordentligt våt. De har även aktivitetstavlor med grejer som man kan snurra på, som sitter nere vid marken, och att snurra på grejer är det roligaste som finns just nu. Han kan sitta med lite stöd vid den där tavlan och visst jag hade ju kunnat ta med mig både sittunderlag och trasa men ärligt talat så känns det sjukt opraktiskt.

    Det måste väl ändå gå att köpa regnkläder i mindre storlekar än 74? Hur gör alla andra när de går ut och leker med sina bebisar?

  • Sommarnatt10

    Regnkläder mindre än 74 har jag inte sett men däremot regn/vindoverall finns väl på baby på Lindex... Har för mig att min är 68 köpt för några år sedan. Men sen tänker jag att om han har 68 på overallen blir det inte bra med en 74 då om du ska dra den utan på?

  • Amanda84

    Vi får väl helt enkelt prova en regnoverall i strl 74 då. Jag tänker att den säkert blir jättestor, eftersom tröjor/body i strl 68 är långa i ärmarna redan nu. Det är bara på längden och i benen som han har strl 68.

  • Ellie

    Jag hörde någon annan som hittat regnkläder i små storlekar på Ullared, men har själv inte varit där och bekräftat det.

  • Duckan

    Gör det något om overallen/galonen är lite för stor då? Vika upp lite bara?
    Min dotter var inte i parken i den unga åldern så jag tänkte aldrig på sånt.

  • Dixie

    Jag hade nog köpt lite större - gör ju inget om det är lite stor nu - så länge de inte rör sig själva är det ju lätt att vika upp ben/ärm - och så kan han använda den till våren också! 

  • Amanda84

    Tack för alla tips! Jag skall kolla Lindbergs eller hoppas att jag hittar något som går att vika upp utan att det blir allt för obekvämt.

  • Barbamama08

    Inte svårt. Är det en gunga av däck? Torka bort vattnet och vänd ut och in på en blöja, som du lägger mot det blöta som du inte har kunnat torka bort, så absorberas nästan allt. Jättebra knep när man måste fixa diskmaskinen också.

  • FrauCasio

    Jag torkar av och lägger ner en mjuk filt som barnet sitter på, då blir det både torrt och varmt

  • Amanda84
    Barbamama08 skrev 2014-11-14 20:25:49 följande:

    Inte svårt. Är det en gunga av däck? Torka bort vattnet och vänd ut och in på en blöja, som du lägger mot det blöta som du inte har kunnat torka bort, så absorberas nästan allt. Jättebra knep när man måste fixa diskmaskinen också.


    Tack! Det måste provas!
  • Dr Mupp

    Polarn och pyret har skalkläder i den storleken. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Var hittar jag regnkläder i storlek 68?