• winerbrod

    Min mamma dog idag

    Det är den 10 november år 2014. Klockan är 23:42 och jag befinner mig i mitt föräldrahem. Jag är i chock. Skälet till att jag är här och inte i staden där jag bor nu för tiden känns overkligt. Overkligt och obehagligt. Det jag mer eller mindre fruktat hela mitt liv har precis inträffat. Det jag idag fått reda på känns som en mardröm och jag vill inget hellre än att vakna upp. Min älskade mamma dog för några timmar sedan i cancer. Satans jävla cancer.


     Hon är den starkaste personen jag vet. Hon var en så jävla fin människa och utan tvekan den personen jag kommit närmst. När jag var liten var min största fruktan att hon skulle dö. Idag har det hänt och jag kan bara inte förstå det. Hon var alldeles för ung för att dö. 


    Så vad gör man nu då? Min familj och släkt visste ju att hon hade cancer. Vi visste att hon mådde dåligt och vi försökte göra vad vi kunde för att ställa upp. Och stöd hade hon. Släkt och vänner har verkligen visat kärlek till henne under de senaste månaderna. 

    Vi trodde bara inte att det skulle gå så fort. Beskedet om cancer fick vi i slutet på sommaren och idag finns hon inte mer. Jag tänker tillbaka på alla gånger jag varit en bortskämd snorunge och inte visat den kärlek och respekt jag borde och jag får enormt dåligt samvete. Hon visste att jag älskade henne och vi hade en väldigt bra relation men när jag var i trotsåldern var jag extremt jobbig. Det är något jag ångrar nu. Är det någon som känner igen sig?

    Vad gör jag nu? Jag kan fan inte fatta att min älskade mamma inte lever längre. Svar vet jag inte om jag räknar med heller men jag ville skriva av mig. Kan ändå inte sova. 

    Du är evigt saknad och jag älskar dig för alltid mamma. 

  • Svar på tråden Min mamma dog idag
  • winerbrod
    Anonym (:() skrev 2014-11-10 23:57:13 följande:

    Beklagar sorgen verkligen!! 


    Tack för svaret det betyder mycket!
  • glutten

    Så ledsen för din och din familjs skull. Det är obegripligt att människor bara slutar finnas, obegripligt och outsägligt sorgligt. Stor kram.

  • winerbrod

    Tack så mycket för svaren. Är det någon som varit med om detta? Mamma betydde otroligt mycket för mig så jag vet inte var eller hur jag ska hitta glädje eller acceptans. Att detta har hänt är så jävla sjukt. 

  • glutten
    winerbrod skrev 2014-11-11 00:11:03 följande:

    Tack så mycket för svaren. Är det någon som varit med om detta? Mamma betydde otroligt mycket för mig så jag vet inte var eller hur jag ska hitta glädje eller acceptans. Att detta har hänt är så jävla sjukt. 


    Min pappa dog i cancer i våras. Det gick dock inte lika fort som för din mamma, så jag hade haft lång tid att förbereda mig. Vilket inte har gjort det lättare direkt. Men det är alldeles, alldeles för tidigt för dig att fundera på hur du ska hitta glädje eller acceptans. Det är fruktansvärt när någon man älskar dör, och det är snarare regel än undantag att det tar mycket lång tid att bearbeta det. Ge dig själv den tiden. Alla sörjer på olika sätt, och inget är fel, men försök inte stressa. Är väl det jag försöker säga.
  • winerbrod
    glutten skrev 2014-11-11 00:21:10 följande:
    Min pappa dog i cancer i våras. Det gick dock inte lika fort som för din mamma, så jag hade haft lång tid att förbereda mig. Vilket inte har gjort det lättare direkt. Men det är alldeles, alldeles för tidigt för dig att fundera på hur du ska hitta glädje eller acceptans. Det är fruktansvärt när någon man älskar dör, och det är snarare regel än undantag att det tar mycket lång tid att bearbeta det. Ge dig själv den tiden. Alla sörjer på olika sätt, och inget är fel, men försök inte stressa. Är väl det jag försöker säga.
    Ja fy vad jobbigt det är. Jag beklagar för dig med. För min mammas del trodde vi att hon skulle få i alla fall 5-10 år till så detta kom verkligen som en chock. Det sjuka är att jag pratade med min farmor idag och sa att hon inte behöver vara orolig, att mamma är stark och att det är för tidigt att dö, hon är ju inte ens 60 år. Ett par timmar senare händer det. 

    Jag saknar henne så mycket och jag är så ledsen för alla gånger jag varit en jobbig unge i trotsåldern. Fan vad jag ångrar det.
  • glutten
    winerbrod skrev 2014-11-11 00:34:56 följande:
    Ja fy vad jobbigt det är. Jag beklagar för dig med. För min mammas del trodde vi att hon skulle få i alla fall 5-10 år till så detta kom verkligen som en chock. Det sjuka är att jag pratade med min farmor idag och sa att hon inte behöver vara orolig, att mamma är stark och att det är för tidigt att dö, hon är ju inte ens 60 år. Ett par timmar senare händer det. 

    Jag saknar henne så mycket och jag är så ledsen för alla gånger jag varit en jobbig unge i trotsåldern. Fan vad jag ångrar det.
    Jag vet inget om din och din mammas historia, men jag är rätt säker på att du inte var så himla mycket jobbigare än nån annan unge. Det låter ändå som att du och din mamma hade en fin relation, och det är ju det enda som spelar någon roll. Ha inte dåligt samvete, huvudsaken är att hon visste att du älskade henne.
  • winerbrod
    glutten skrev 2014-11-11 01:12:04 följande:
    Jag vet inget om din och din mammas historia, men jag är rätt säker på att du inte var så himla mycket jobbigare än nån annan unge. Det låter ändå som att du och din mamma hade en fin relation, och det är ju det enda som spelar någon roll. Ha inte dåligt samvete, huvudsaken är att hon visste att du älskade henne.
    Ja jag antar att du har rätt. Ja för det visste hon verkligen, att jag älskade henne. Hemskt det känns att hon inte lever längre. Vilken jäkla chock det var, jag trodde verkligen att hon skulle leva länge till. 

    Jävla cancer :(
  • Anna74a

    Jag har varit med om samma sak när jag var 25 och min mamma 49.

    En obeskrivlig händelse, väldigt svår att sätta ord och känslor på.

    Kram till dig!

Svar på tråden Min mamma dog idag