• Anonym (Fundersam)

Bonus med diagnos??

Jag har en bonusson på 9 år som jag aldrig förstår mig på.

Han tittar mig aldrig i ögonen och många gånger händer det att jag frågar honom om något och han kan titta på mig men ändå låta bli att svara. ...eller svara något konstigt som inte alls har med saken att göra.

Han ljuger en del och har varit inne på min telefon och skapat ett google-konto utan min medgivan. Han har även försökt ta sig in i sin pappas mobil så att den låste sig helt, och sedan ljugit om det.

I skolan har han varit och klättrat på bilar på parkeringen och både fröknar och elever har sett det, men det ljög han också om.

Han kan även säga mycket konstiga saker och är mycket inne på död och blod. Jag tycker det är läskigt....
    Har själv en son på 9 år som inte alls beter sig så här.

Kan han behöva hjälp tror ni - eller är det vanligt att barn är så där? Jag har lite erfarenhet av andra barn än mittt eget....

• Svar på tråden Bonus med diagnos??
  • asta66

Ja, nog är det nåt som inte är riktigt som det ska. Men det intressanta och viktiga är hur de båda bioföräldrarna hanterar det. Det är ju deras ansvar. Och om de inte vill så är det svårt för dig att göra något.

• Anonym (Fundersam)

Jag vet inte om jag vågar ta upp det alls med pappan... Mamman är bipolär så hon är inte mycket till stöd tyvärr...

• asta66
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-11-11 09:34:02 följande:

Jag vet inte om jag vågar ta upp det alls med pappan... Mamman är bipolär så hon är inte mycket till stöd tyvärr...

Kan ni inte prata om det ska ni inte bo ihop. Rädda dig själv och ditt barn.
  • Anonym (Fundersam)
    asta66 skrev 2014-11-11 09:36:06 följande:
    Kan ni inte prata om det ska ni inte bo ihop. Rädda dig själv och ditt barn.
    Hur menar du..?

• Anonym (spring)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-11-11 09:39:16 följande:
    Hur menar du..?
    Att ni ska separera för ditt barns skull om inte pappan tar tag i problemet.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (spring) skrev 2014-11-11 09:57:30 följande:
    Att ni ska separera för ditt barns skull om inte pappan tar tag i problemet.
    Men tror ni verkligen att det är så farligt...? Han försöker ju ta tag i problemet på sitt sätt. Ger straff osv för saker han gjort... Men vad ska han mer göra.... Kan det verkligen vara en diagnos? Eller är det inte vanliga pojkstreck??
  • Anonym (Liv)

Har han en sjukdom/annan diagnos så är inte straff rätt sätt att hantera det på. Ni borde rimligen ta kontakt med Bup.

Vad menar du med att han pratar om blod och död? Pratar han om sig själv då eller andra?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Liv) skrev 2014-11-11 10:12:43 följande:

Har han en sjukdom/annan diagnos så är inte straff rätt sätt att hantera det på. Ni borde rimligen ta kontakt med Bup.

Vad menar du med att han pratar om blod och död? Pratar han om sig själv då eller andra?

Han söker sig till filmer och söker på läskiga saker på youtube och pratar mycket om blod och död...
  • Anonym (Fundersam)

Han pratar om andra och att andra dör och blöder etc....

• matben

Ta kontakt med BUP, framför allt om bipolaritet finns i släkten. Barn är svåra att tolka psykiskt då de inte uttrycker sig på samma sätt som vuxna, men återkommande tankar om våld och död tyder på att något kanske inte står rätt till.

Svar på tråden Bonus med diagnos??