Jag är bara jag skrev 2014-11-11 17:03:23 följande:
Jaha,vi tävlar vem som kämpat längst! Då kontrar jag med över 8 år! Där jag slutat dricka kaffe helt i över två år och inte alls blev gravid för det! Slutat helt under mina hittills 3 ED också-inte funkat då heller. Så nej,jag vidhåller att det är inget i sig som överlag gör folk mer fertila. Du hade tur helt enkelt.
Jag tävlar inte med någon!?! Jag berättar min historia! En historia som är sann, jag har även pratat med läkare om det och de bekräftar att känsligheten fö att koffeinet påverkar är indviduellt.
De små flimmerhåren påverkas av koffeinet, de slutar att fungera, och fungerar inte dem så kan inget ägg komma i motion och röra sig dit den ska bäda in sig och fästa. Detta fungerade intepå mig pga koffeinet. Du vet väl att där är koffein i andra livsmede utöver kaffe som i CocaCola, choklad osv. Det är det sammanlagda värdet som kan påverka.
Jag förstår inte varför ja inte får skriva och berätta om min sanna historia för det hjälpte mig att bli gravid. Det var inte tur. Det var ett medvtabde och ett val jag gjorde. Jag hade nämligen ingen aing om detta med koffeinet under dessa hemska sex år. Nör jag träffade en läkare som påpekade det där började jag googla och lära och förstå. Avslutade helt med all koffein, två månader efter lev jag gravid. Tyvärr fick jag mf men hallååååååååå jag blev liksom gravid för första gången i mitt 35 åriga liv!
Jag önskar dig all lycka.