• Elinastrid

Avstå kaffe vid försök att bli gravid

Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida och jag har förstått att det är en bra ide att minska på kaffedrickandet, men vad gäller när det kommer till koffeinfritt kaffe?? Visst måste det vara koffeinet som är anledningen att vanligt kaffe helst bör avstås? Alltså borde väl chanserna att bli gravid vara opåverkade om jag dricker koffeinfritt kaffe? (Vill verkligen bli gravid igen då vår första graviditet slutade med MA) tacksam för svar.

• Svar på tråden Avstå kaffe vid försök att bli gravid
  • blåklocka01
    Elinastrid skrev 2014-11-11 09:31:53 följande:

Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida och jag har förstått att det är en bra ide att minska på kaffedrickandet, men vad gäller när det kommer till koffeinfritt kaffe?? Visst måste det vara koffeinet som är anledningen att vanligt kaffe helst bör avstås? Alltså borde väl chanserna att bli gravid vara opåverkade om jag dricker koffeinfritt kaffe? (Vill verkligen bli gravid igen då vår första graviditet slutade med MA) tacksam för svar.

Hej! Koffeinfritt kaffe borde ju vara det bästa alternativet. Men frågan är då vad är det som ersätter koffeinet i koffeinfritt kaffe?

I mitt fall har jag inte kunnat dricka kaffe sen jag blev gravid, kaffe luktar jord och jag får kväljningar. Naturen verkar sköta det där av sig självt liksom.
  • Elinastrid

Tack för ditt svar! Jag håller mig nog till koffeinfritt kaffe och rött te i låga mängder så hoppas jag att vi har lyckan med oss :)

• Jag är bara jag

Rött te är 100% koffeinfritt eftersom det inte ens är te så det kan du dricka hur mycket du vill av. Glad 

• FrauCasio
    blåklocka01 skrev 2014-11-11 09:52:10 följande:

Hej! Koffeinfritt kaffe borde ju vara det bästa alternativet. Men frågan är då vad är det som ersätter koffeinet i koffeinfritt kaffe?

I mitt fall har jag inte kunnat dricka kaffe sen jag blev gravid, kaffe luktar jord och jag får kväljningar. Naturen verkar sköta det där av sig självt liksom.

Koffeinfritt kaffe är just det, koffein. Finns inget som ersätter koffeinet i koffeinfritt!

Ts om du vill bli gravid så ska du helst sluta dricka kaffe!

Koffeinfritt kaffe drack jag som en övergång och minskade till en kopp om dagen. Blev gravid!
  • Jag är bara jag
    FrauCasio skrev 2014-11-11 16:09:27 följande:
    Koffeinfritt kaffe är just det, koffein. Finns inget som ersätter koffeinet i koffeinfritt!

Ts om du vill bli gravid så ska du helst sluta dricka kaffe!

Koffeinfritt kaffe drack jag som en övergång och minskade till en kopp om dagen. Blev gravid!

Rekommendationen är trots allt max tre koppar kaffe per dag så lite kaffe får man dricka om man vill. Har man jättesvårt bli gravid eller ska göra IVF/ED är det dock bra att sluta helt.  Att sluta i sig är inget som gör en mer fertil.
  • FrauCasio
    Jag är bara jag skrev 2014-11-11 16:11:47 följande:

Rekommendationen är trots allt max tre koppar kaffe per dag så lite kaffe får man dricka om man vill. Har man jättesvårt bli gravid eller ska göra IVF/ED är det dock bra att sluta helt.  Att sluta i sig är inget som gör en mer fertil.

Drick du hur många koppar kaffe du vill. Jag drack två koppar ibland tre om dagen och blev inte gravid, under sex år kämpade vi.

När jag slutade med kaffet HELT blev ja plötsligt gravid. Har blivit gravid flera gånger efteråt, men aldrig en endaste gång tidigare under dessa hemska sex åren. Därför har jag min åsikt klar för mig.

Önskar ingen de åren av helvete därav mitt inlägg till ts och alla som läser.
  • Jag är bara jag
    FrauCasio skrev 2014-11-11 16:44:10 följande:
    Drick du hur många koppar kaffe du vill. Jag drack två koppar ibland tre om dagen och blev inte gravid, under sex år kämpade vi.

När jag slutade med kaffet HELT blev ja plötsligt gravid. Har blivit gravid flera gånger efteråt, men aldrig en endaste gång tidigare under dessa hemska sex åren. Därför har jag min åsikt klar för mig.

Önskar ingen de åren av helvete därav mitt inlägg till ts och alla som läser.

Jaha,vi tävlar vem som kämpat längst! Då kontrar jag med över 8 år! Där jag slutat dricka kaffe helt i över två år och inte alls blev gravid för det! Slutat helt under mina hittills 3 ED också-inte funkat då heller. Så nej,jag vidhåller att det är inget i sig som överlag gör folk mer fertila. Du hade tur helt enkelt.
  • FrauCasio
    Jag är bara jag skrev 2014-11-11 17:03:23 följande:

Jaha,vi tävlar vem som kämpat längst! Då kontrar jag med över 8 år! Där jag slutat dricka kaffe helt i över två år och inte alls blev gravid för det! Slutat helt under mina hittills 3 ED också-inte funkat då heller. Så nej,jag vidhåller att det är inget i sig som överlag gör folk mer fertila. Du hade tur helt enkelt.

Jag tävlar inte med någon!?! Jag berättar min historia! En historia som är sann, jag har även pratat med läkare om det och de bekräftar att känsligheten fö att koffeinet påverkar är indviduellt.

De små flimmerhåren påverkas av koffeinet, de slutar att fungera, och fungerar inte dem så kan inget ägg komma i motion och röra sig dit den ska bäda in sig och fästa. Detta fungerade intepå mig pga koffeinet. Du vet väl att där är koffein i andra livsmede utöver kaffe som i CocaCola, choklad osv. Det är det sammanlagda värdet som kan påverka.

Jag förstår inte varför ja inte får skriva och berätta om min sanna historia för det hjälpte mig att bli gravid. Det var inte tur. Det var ett medvtabde och ett val jag gjorde. Jag hade nämligen ingen aing om detta med koffeinet under dessa hemska sex år. Nör jag träffade en läkare som påpekade det där började jag googla och lära och förstå. Avslutade helt med all koffein, två månader efter lev jag gravid. Tyvärr fick jag mf men hallååååååååå jag blev liksom gravid för första gången i mitt 35 åriga liv!

Jag önskar dig all lycka.
  • FrauCasio

Ber om ursäkt för alla de hundra felstavningarna i inlägget över. Det är min Ipad som har uppdaterats och är nu trögare än någonsin så den hänger sig när man skriver och missar en massa tangenter dessutom.

• Tildalina

Räcker det att man slutar med kaffe vid Äl? Tycker ju så mycket om mina koppar kaffe om morgnarna

• SecretlyMe

Inflikar med att det borde vara högst individuellt - mina systrar är extrema kaffedrickande, 3-7 koppar om dagen; de har tre barn var.

Svar på tråden Avstå kaffe vid försök att bli gravid