• Delia

Hjälp ang. hundförsäkring??

Hej

Vi har skaffat en blandras och har jättesvårt för vilken försäkring vi ska ha till henne!

1. Vad är det man ska tänka på?
    2. Vilken försäkring tycker ni är bäst och varför?
    3. Vilka frågor ska man fråga för att välja rätt för den lille?
    4. Hur valde ni er försäkring?

Tack för hjälpen ni som svarar!

• Svar på tråden Hjälp ang. hundförsäkring??
  • Mirris

Jag valde att fortsätta ha försäkringen i det bolag som valpkullen var försäkrade i... Så det blev Agria.

Har hört att IF har nån djurförsäkring också.. där är självrisken 4000:- men du betalar aldrig mer än just dom där 4000:- Vet inte om det är så bra.. men IF betalar även för mediciner vilket inte Agria gör.

• Jacqueline

jag har folksam, har däremot en renrasig hund och har därför även avelsförsäkring...det viktigaste är väl olycks försäkring och vetrinär...alltså att om de händer hunden något så betaler du bara självrisken...(folksam har 1200:- i självrisk+20% av den totala kostnaden).

• Majsan70

Vi har våra djur försäkrade i Agria..när jag jämförde så hade de det bästa paketet. Vi har veterinärvårdsförsäkring, samt rehab o medicin... Var det 40-50000 som högsta belopp tro??

Eftersom vi har en blandis, så är den inte liv eller avelsförsäkrad.

• Mirris

Jag valde en högre självrisk, 2000:- + 20% upp till 60 000 ... jag får nu första valpåret betala 967:-
    Nästa år blir det högre.. det var 30% rabatt första året!

Med en lägre självrisk på 1200:- så skulle det kosta mig drygt 1600:-/år

Vet inte vilket som är bäst.. men jag chansar o hoppas på att slippa behöva använda försäkringen överhuvudtaget!

Min förra hund hade jag försäkrad i Folksam och det funkade jättebra när jag behövde använda den efter 6 år!! Inga problem utan jag betalade bara min självrisk och 20% på veterinärkostnaden.

• Delia

Tack för svar!

Nu har jag har jag skrivit upp 15 frågor så de bara ringa runt till olika försäkring
    och se varför dem tycker att dem är bra.

Svar på tråden Hjälp ang. hundförsäkring??