• Anonym (UVI)

Kolloidalt silver, fungerar det vid UVI?

Någon som testat kolloidalt silver vid uvi? fungerar det?

• Svar på tråden Kolloidalt silver, fungerar det vid UVI?
  • Studentpappa

Fråga en kvacksalvare så botar det allt från aids till ebola och hemorrojder.

If you wanna get fit, get crossfit.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det finns inga belägg för att kolloidalt silver fungerar mot någon form av infektion. Ja, silver tar död på bakterier generellt. Därför kan det användas till vattenrening. Detta kan dock inte omsättas till att fungera i kroppen.

Inte ens silverförband som används inom vården har särskilt mycket evidens till stöd.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • temporär

Nej det fungerar inte vid UVI och inte vid något annat heller. Det är en bluff. Han som säljer det tjänar bra med pengar på att lura folk. 

De flesta UVIer läker ut helt av sig själva. Därför är det troligt att någon snart kommer skriva att "Jag tog kolloidalt silver när jag hade UVI och blev frisk på två dagar". Men det skulle de ha blivit även utan dyra bluffmedel.

• Sous

Gå till en läkare. Kollodialt silver är en bluffprodukt som folk tjänar ohemula summor pengar på att sälja utan ett uns vetenskapliga bevis. Infektionen kan gå upp i njurarna och du kan bli jättesjuk.

• Anonym (KorkadeMänniskor)

Att folk överhuvudtaget går på det där övergår mitt förstånd. Är folk fullkomligt dumma i huvudet?

• Anonym (anonym)

Fungerar ungefär lika bra som att suga på silverbestick.

Svar på tråden Kolloidalt silver, fungerar det vid UVI?