• born87

Hur fort blev ni gravida och hur?

Med hur menar jag med hjälp av ägglossningstest osv. Isåfall, hur långt innan/efter ÄL hade ni sex när det tog sig? Vi ska försöka få ett syskon och är såå ivriga men är rädd att det kommer ta tid (dottern var ej planerad)

• Svar på tråden Hur fort blev ni gravida och hur?
  • Bittersweet2012

Det gick på först försöket med dottern, då gjorde jag ÄL-test o fick fullt utslag. Hade 6 den dagen, dagen efter och 2 dagar efter testet.

Nu försöker vi få syskon och är på försök 6 nu... Testar med ÄL-tester varje månad, men har inte lyckats än.

• Lillalivetimagen

Med sonen blev det på första "blir-det-så-blir-det" vi planerade inte direkt.

Nu är vi gravida med tvåan och det tog sig på första aktiva försöket, hade äl app så jag hade någorlunda koll på äl :)

• born87
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-11 20:38:35 följande:

Det gick på först försöket med dottern, då gjorde jag ÄL-test o fick fullt utslag. Hade 6 den dagen, dagen efter och 2 dagar efter testet.

Nu försöker vi få syskon och är på försök 6 nu... Testar med ÄL-tester varje månad, men har inte lyckats än.

Okej! Vi försöker, jag fick ett starkt positiv ältest idag, men sambon kommer inte hem förrän imorgon kväll och vi hade sex senast i söndags kväll, känns som vi missar chansen denna månad..
  • bohan85

Blev gravid på första försöket, använde clearblue digitalt ägglossningstest. Fick fullt utslag på första testet, hade sex den dagen och följande två dagar.

• Mercurialis

Har inte tagit hjälp av ägglossningstest e dyl.

Första barnet: inte en aning om när vi hade sex i förhållande till ÄL.

Andra barnet: vi hade sex 5-6 dagar innan beräknad ÄL.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • fru noren

Blev gravid på tredje försöket, men behövde inga ÄL test då jag alltid kunna känna när den är. :)

• violan

Med första gick det snabbt, två försök. Med andra tog det ett år.. Jag blev väldigt överraskad och lite förtvivlad, men skam den som ger sig, nu är jag äntligen gravid i v 20! Vi har haft sex någon dag innan beräknad Äl samt när vi fått fullt utslag, och ibland dagen efter också.

• fannybk

Jag använde p-ring och efter jag tog ut den sista gången använde vi kondom tills jag fick första "riktiga" mensen för att se att allt fungerade. Använde även äl-tester för att veta om äl kommit igång. Efter att jag tog ut ringen hade vi sex var annan/var tredje dag, även efter jag fick positivt på äl-testerna. Så det blev sex några/någon dag innan äl och likadant efter. Blev gravid på första försöket!

• Ollibolli

Det gick på första försöket båda gångerna.

Hade sex på ägglossningsdsgen vid båda tillfällena. Använde inga ÄL-tester men har regelbunden mens samt tydlig ägglossning.

• Dr to be

Första barnet tog sig på andra försöket. Använde inget speciellt.

Väntar nu barn 2 och det tog sig på andra försöket efter p-pillerstopp. Använde äl-stickor. Det var ingen tydlig stegring den månaden jag blev gravid men gravid blev jag:)

• Ingrid Marie

1:a barnet, helt oplanerad. Jag och maken var nykära och hade oskyddat sex en enda gång. Vi var synnerligen naiva och tänkte att det är lugnt "så lätt går det ju inte.." Joho då

Andra graviditeten (slutade i MA), tog sig direkt på första försöket. Använde ÄL-app.

2:a barnet, tog sig på tredje försöket, tre månader efter mitt MA. Dock hade jag troligen inte regelbunden ÄL de två första försöken. Först vid det tredje försöket kände jag av den tydligt, och mycket riktigt så tog det sig. Även då använde jag mig av ÄL-app.

3:e barnet, blev oväntat gravid när 2:an var 9 månader, trots generös amning och trots att jag inte fått tillbaka någon mens.

Så här går det lätt har vi konstaterat

Svar på tråden Hur fort blev ni gravida och hur?